Mnohé autá vyzerajú dobre na papieri – ale ako obstojí technika po rokoch každodennej prevádzky? Na túto otázku odpovedajú dlhodobé testy, ktoré preveria skutočnú spoľahlivosť vozidiel. Nemecká redakcia magazínu Auto Bild už roky testuje autá pri bežnom používaní – v meste, na diaľnici, v horúčave aj zime, každé z nich absolvuje vyše 100-tisíc kilometrov.
Nie všetky modely dopadnú rovnako, no niektoré dokázali, že spoľahlivosť a kvalita spracovania stále existujú. Toto sú najspoľahlivejšie autá, ktoré v teste excelovali, píše slovenský magazín Auto Bild.
Jedným z najvýraznejších prekvapení sa stalo Audi A3 Sportback g-tron, ktoré zvládlo celý test bez jedinej poruchy. Po rozobratí auta sa neobjavili žiadne chyby, poškodenia ani známky opotrebenia – niečo, čo sa dovtedy žiadnemu inému vozidlu nepodarilo.
Sú spoľahlivé, no cena môže zavážiť
S rovnakou známkou dopadlo aj športové BMW M3 z roku 2023. Tento silák so zadným náhonom, manuálnou prevodovkou a karbónovo-keramickými brzdami zvládol všetko bez jediného zaváhania. Ani po náročnej skúške sa neobjavili žiadne technické poruchy ani výrazné známky opotrebenia – len vysoká obstarávacia cena zostáva kompromisom pre bežného vodiča.
Medzi veľmi spoľahlivé autá patrí aj Audi A4 Avant s úsporným benzínovým motorom. Dve menšie výhrady nezabránili tomu, aby si tento model odniesol celkovú známku 1. Nesklamal ani o triedu vyšší model Audi A6 Avant – okrem občas nepresného parkovacieho senzora zvládol všetko bez porúch po viac ako 115-tisíc kilometroch.

Za spoľahlivosť si zaslúži pochvalu aj BMW Z4. Hoci ide o športový roadster, nevyžadoval počas celého testovania žiadne servisné zásahy a jeho technický stav zostal bez výhrad. Očakávania naplnil aj Seat Ateca, ktorý dorazil v pomerne základnej výbave, no ukázalo sa, že jednoduché riešenia bývajú aj najmenej poruchové.
Príjemným prekvapením v testoch bol aj Volkswagen T-Cross, ktorý síce patrí medzi menšie SUV, no svojou spoľahlivosťou sa vyrovnal väčším súrodencom. Testom prešiel bez poruchy, pri rozobratí sa objavila len drobná povrchová hrdza, ktorá nemala vplyv na hodnotenie.
BMW 320d Touring sa v teste ukázalo ako veľmi vyvážené auto bez vážnych nedostatkov. Niekoľko drobností v interiéri či menšie kozmetické chyby sa objavili až pri rozborke, no celkový výsledok bol stále výborný. Mazda CX-5 si tiež viedla spoľahlivo – žiadne vážnejšie problémy počas testovania, len začínajúca korózia pod tesnením kufra. Aj po 100-tisíc kilometroch bol dieselový motor vo veľmi dobrom stave. Na záver potešil aj Suzuki Swift Sport, ktorý svojou hravosťou a dynamikou oslovil vodičov, no zároveň prekvapil aj spoľahlivou technikou.