Povedzme si úprimne – pľuť zákazníkom do jedla je vrcholne nemiestne, ale niektorí by si zaslúžili. Keď po tebe celý večer štekajú, lúskajú prstami, nechajú svoje deti behať od stolu k stolu a ešte sa aj sťažujú, že mäso, z ktorého už polovica ubudla, je vlastne nedopečené… uf. Mláčka ústneho výplachu v tanieri je v takej situácii asi jediný legálny spôsob, ako uvoľniť nahromadenú frustráciu. Hodiť im panvicu do hlavy by asi tak ľahko neprešlo.
Spravidla sú to presne takíto zákazníci, čo jakživ nenechajú prepitné. Práve to je na Slovensku pomerne kontroverznou témou. Niektorí ľudia zastávajú názor, že čašníka má platiť šéf a nechávať peniaze navyše nie je ich psia povinnosť. Iní berú ako samozrejmosť pretaviť spokojnosť do drobného finančného príspevku. Mnohé zahraničné krajiny to však majú ošetrené.
V Taliansku či – ako v tomto prípade – v Španielsku, sa v mnohých prípadoch prepitné automaticky pripisuje k účtu a väčšina ľudí, či už domácich alebo turistov, s tým nemá absolútne žiaden problém. Tento chlapík do tej skupiny očividne nepatrí. Muž menom Enrique, ktorý na Twitteri vystupuje ako @kike_moris, sa nedávno na sociálnej sieti posťažoval, akú horibilnú sumu za obsluhu od neho v reštaurácii pýtali.
Výška prepitného mu prišla absurdne vysoká
A mal pravdu. Suma 372 eur znie trochu (alebo aj trochu viac ako trochu) pritiahnuto za vlasy a bežného človeka by z nej asi vykotilo zo stoličky. Enrique však rozhodne nevyzerá, že by mal hlboko do vrecka. V inkriminovanom podniku totiž utratil viac ako 4-tisíc eur. Keď teda zoberieme do úvahy, že sa prepitné zvykne pohybovať v rozmedzí 10-20 percent celkovej sumy objednávky, zrazu to začne dávať zmysel.
Un club de Marbella, nos cargan 372€ de servicio, pagamos y nos levantamos, el camarero viene corriendo cabreado preguntando si no ibamos a dejar propina. Marbella el nuevo Ibiza, engañabobos everywhere pic.twitter.com/53nQz1Ub8i
— enrique moris (@kike_moris) August 1, 2021
„V klube v Marbelle si účtujú 372 eur za služby,“ sťažuje sa na svojom profile. „Už sme zaplatili, odchádzali a zrazu pribehol naštvaný čašník, či neplánujeme nechať tringelt.“ Asi nie je prekvapením, že veľkých sympatií sa na internete nedočkal. Práve naopak, ľudia si na ňom poriadne zgustli.
„Máš objednávku v hodnote niekoľkomesačných príjmov bežných ľudí a teraz čakáš čo? Ľútosť?“ spýtal sa jeden z používateľov, ktorému určite neuniklo, že na bloku žiaria dve fľaše prémiového šampusu, každá za tisíc eur. A čo ty? Čo si o celej situácii myslíš? Bolo od baru nekorektné žiadať toľké peniaze alebo to bolo v tomto prípade v poriadku? Daj nám vedieť do komentárov.
Zdroj: kike_moris / Twitter