Jeden z najlepších filmov všetkých čias v sebe skrýva geniálny detail: Ľudia kvôli nemu pozerajú snímku stále dookola

Klub bitkárov od Davida Finchera patrí medzi kultové klasiky.


Najlepšie filmy všetkých čias v sebe obvykle skrývajú viac, než sa na prvý pohľad zdá. Web Ladbible teraz priniesol správu o tom, že ikonická snímka Klub bitkárov obsahuje detail, ktorý núti ľudí pozerať tento film znova a znova. Snímka Davida Finchera sa naprieč rokmi ešte nepredviedla v plnej paráde. Možno je to ale len divákmi, ktorí nedávali dostatočný pozor.

Kultový film Klub bitkárov z roku 1999, v ktorom hviezdia Brad Pitt a Edward Norton, si za štvrťstoročie od svojho uvedenia vybudoval status legendy. Príbeh sleduje anonymného rozprávača v podaní Nortona, ktorý trpí nespavosťou a stretáva záhadného predajcu mydla Tylera Durdena. Ich priateľstvo sa rýchlo zvrhne na chaotickú jazdu, ktorá zahŕňa ilegálny zápasový klub a výrobu mydla z ľudského tuku.

Ak si tento film ešte stále nevidel, mal by si to rýchlo napraviť. Podľa hodnotení na IMDb patrí medzi 12 najlepších filmov všetkých čias. Teraz však fanúšikovia na sociálnych sieťach objavili kurióznu drobnosť, ktorá dodáva filmu nový rozmer – v takmer každej scéne sa vraj objavuje pohár s logom Starbucks.

Fight club a Starbucks

Nie je to len v kancelárii rozprávača, ale aj v troskách jeho vybuchnutého bytu a dokonca v rukách niektorých komparzistov v pozadí. Pre niektorých je to dôvod si film pozrieť znovu: „Teraz mám dôvod pustiť si ho 734 786 239-krát, napísal jeden z fanúšikov.

20th Century Studios

Ďalší dodáva: „Musím si ho znovu pozrieť len kvôli tým kelímkom.Na scéne sa však objavili aj skeptici. „Určite to nie je kvôli produktovému umiestneniu, všakže?“ – narážajúc na možnú reklamnú spoluprácu. Napriek tomu sa zdá, že tento detail len posilňuje kultový status filmu.

Režisér David Fincher sa v minulosti vyjadril, že Starbucks poháre skutočne zámerne zasadil do väčšiny scén ako satirický komentár ku konzumnému svetu. Vzhľadom na tematiku filmu – kritiku kapitalizmu a spoločnosti posadnutej značkami – ide o symbolický ťah.

Máme tu geniálny detail, ktorý posilňuje posolstvo filmu. Pohár s logom Starbucks však môže fungovať aj ako geniálna hra pre diváka s názvom „Nájdi pohár“. Treba pripomenúť, že v Číne sa film dočkal úplne iného konca, ktorý sa zbavil aj veľkého počtu Starbucks pohárov.

Mohlo by ťa zaujímať:

Kruté, ale zamyslenia hodné. 10 skvelých filmov, v ktorých nakoniec nevíťazí dobro


Šimon Patkoš
Svoju písaciu púť som začal už na strednej škole, avšak do sveta textu som sa poriadne ponoril až na vysokej škole, kde som vyštudoval filmovú scenáristiku a dramaturgiu. Najviac sa vo svojich článkoch zameriavam na filmové témy, ale neohrdnem aj originálnymi historickými a ľudskými príbehmi.
Najčítanejšie
Podobné