Či už máš štrnásť alebo štyridsať, otváranie okienok na adventom kalendári nepochybne patrí k tvojim najobľúbenejším decembrovým aktivitám. Ale len za predpokladu, že si zaň nevysolil viac ako 700 eur a nenašiel v ňom… nálepky? Adventné kalendáre dnes už nie sú len o čokoláde. Píše sa 21. storočie a od kozmetických produktov cez čaje, až po pivá či vína, nech už tvoje srdce piští po čomkoľvek, určite to nájdeš aj v podobe adventného kalendára.
Luxusné značky rozhodne nezaostávajú. Veľmi dobre vedia, že v predvianočnom období sa z ľudí cucajú peniaze najlepšie a Chanel je len jedným z mnohých dôkazov. Francúzsky módny dom založený v roku 1910 sa tento rok naozaj prekonal a do éteru vypustil adventný kalendár v hodnote 610 libier (715 eur), vďaka ktorému sa ikonická Coco Chanel pravdepodobne v hrobe obracia.
Za nekresťanské peniaze nálepky, vrecko a kľúčenka
Hoci na oficiálnej webstránke módneho domu podrobne rozpisujú, čo sa v adventnom kalendári nachádza, mnohí kupujúci to predom nečítajú. Nechcú si pokaziť prekvapenie. Bohužiaľ, v tomto prípade radšej asi mali, inak ich čaká veľmi podobný osud ako slečnu menom Elise, ktorá sa vďaka svojmu obrovskému sklamaniu stala najnovším internetovým virálom.
Elise, ktorá na TikToku vystupuje ako @eliseharmon, sa rozhodla dlhoočakávaný adventný kalendár otvoriť spolu so svojimi sledovateľmi. Obe strany ostali však z jeho obsahu… nuž, prinajmenšom rozčarované. Rozbaľovanie prvých okienok nazbieralo na jej profile viac ako 14,5 milióna zhliadnutí a dá sa objektívne skonštatovať, že dobré PR firme rozhodne neurobila.
„Balenie 10/10,“ hovorí Elise v úvode videa, zatiaľ čo z krabice tasí obrovský kalendár v tvare legendárnej voňavky Chanel N°5. Tam však chvála končí. Okienka v kalendári začínajú od čísla 5 (možno práve kvôli názvu spomínanej voňavky, ako podotkla Elise) a hneď prvé latku teda vysoko nenastavilo. Boli v ňom nálepky.
Značka na jej nemilú recenziu reagovala „veľmi profesionálne“
Prvé video zožalo veľký úspech a vzbudilo v ľuďoch na internete značnú zvedavosť. Kládli si otázku, či sú aj v ostatných okienkach podobné hlúposti, preto sa Elise z dobrej duše rozhodla uviesť ich do obrazu a otvorila na kameru aj ostatné. V niektorých sa, našťastie pre jej peňaženku, nachádzali naozaj hodnotné veci ako voňavka, rúž či lak na nechty. Ostatné sa však niesli v duchu svojich nálepkových predchodcov.
V kalendári sa okrem iného nachádzala napríklad aj kľúčenka či prázdne látkové vrecko. S logom Chanel, aby sa nepovedalo. Vzhľadom na to, že táto nepriaznivá reklama obletela už takmer celý svet, nie je prekvapením, že sa k nej dostala aj značka samotná. A reakcia? Elise sa rozhodli zablokovať. Tak. A problém vyriešený.