Slovensko sa stáva čoraz atraktívnejším miestom pre veľké maloobchodné značky, ktoré tu vidia rastový potenciál a priaznivú nákupnú náladu zákazníkov. V posledných mesiacoch si slovenský trh všíma aj jeden zahraničný diskontný reťazec, ktorý sa preslávil predovšetkým nízkymi cenami a rýchlou expanziou. Nové predajne pribúdajú ako huby po daždi a nákupné možnosti sa tak rozširujú aj v menších mestách. Najnovšia pobočka sa otvorí už tento týždeň – a to v regióne, ktorý dlhodobo zápasí s obmedzeným výberom diskontov. Téme sa venoval portál Interez.
Nová predajňa sa čoskoro otvorí. Cieľom je pokryť celé Slovensko
Diskontný reťazec Biedronka nezaháľa a pokračuje v rýchlom rozširovaní svojej siete. Od marca tohto roka otvoril na Slovensku už sedem predajní, no ambície spoločnosti sú omnoho väčšie. Do konca budúceho roka plánuje spustiť až 50 nových prevádzok, čím by sa stal vážnym konkurentom etablovaných značiek ako Lidl či Kaufland.
Najnovšia predajňa otvorí svoje brány vo štvrtok 4. septembra 2025 o 9:00 hodine. Nachádzať sa bude na adrese M. R. Štefánika 15 – teda priamo v centre mesta Revúca. Pre obyvateľov to bude vítaná zmena, keďže doteraz mali k výhodným nákupom podstatne horší prístup než ľudia vo väčších mestách.
Predajňa v Revúcej bude otvorená od pondelka do soboty od 7:00 do 21:00, v nedeľu od 8:00 do 20:00. Zákazníci sa môžu tešiť na širokú ponuku potravín, drogérie, ale aj sezónnych produktov. Biedronka chce konkurovať nielen cenou, ale aj kvalitou a čerstvosťou tovaru.
Pracovné príležitosti a atraktívna mzda
Expanzia Biedronky neprináša len lacnejší nákup, ale aj nové pracovné miesta. Reťazec hľadá zamestnancov po celom Slovensku a láka ich na nadštandardné podmienky. Začiatočná mzda sa pohybuje na úrovni 1 750 eur, čo je v kontexte regiónov s vysokou nezamestnanosťou veľmi atraktívna ponuka.

To, že reťazec cieli aj na menšie mestá a obce, naznačuje jeho snahu o budovanie širokej a dostupnej siete. Okrem Revúcej sa nové predajne objavia aj v Chorvátskom Grobe, Malinove, Tomášove, Myjave, Alekšinciach či Zlatých Klasoch.
Logistika na západe, východ si ešte počká
Kľúčom k rýchlej expanzii je logistika. Centrum vo Voderadoch pri Trnave dokáže obslúžiť až 180 predajní, čo zatiaľ pokrýva potreby západného a stredného Slovenska. Na východe sa nové centrum pripravuje, no bude postavené až v neskoršej fáze. Aj preto sú zatiaľ nové predajne najmä v západnej polovici krajiny.
Značka, ktorá dlhé roky dominovala v Poľsku, sa po vstupe na slovenský trh ukazuje ako mimoriadne ambiciózna. V pláne má do konca roka 2026 pokryť celé Slovensko minimálne päťdesiatkou predajní. Tento krok môže výrazne ovplyvniť nákupné správanie zákazníkov, najmä v lokalitách, kde doteraz chýbala silná konkurencia.