Predstav si, že sa rozhodneš urobiť poriadok vo svojom šatníku, pivnici alebo garáži. Veci, ktoré ti už neslúžia, vyfotíš, pridáš inzerát na internet a tešíš sa, že si zarobíš pár eur navyše. Znie to jednoducho, však? No práve v tej chvíli si začneš uvedomovať, že predať niečo cez internet ti môže poriadne preveriť nervy – komunikácia so špekulantmi, vyjednávačmi a večnými „len sa pýtam“ typmi.
Možno aj ty si už zažil ten pocit, keď ti niekto napíše, že by si vec hneď zobral, ale o hodinu zrazu potrebuje zľavu, dovoz až pred dvere a k tomu ešte uistenie, že si ochotný čakať, kým si to celé poriadne premyslí. A to bude kedy? pýtaš sa, no odpoveď nedostávaš. Čím viac takýchto skúseností máš, tým častejšie sa pristihneš pri myšlienke, či ti to za tie drobné vôbec stojí. Áno, možno zarobíš pár desiatok eur, ale za cenu strateného času, energie a občas aj slušnej dávky nervozity.
Príbehy Slovákov, ktoré si tu prečítaš, ti ukážu, že predaj cez internet nie je vždy jednoduchý biznis. Je to skôr malý boj. Boj s ľudskou vynaliezavosťou, drzosťou a nekonečným skúšaním, ako získať niečo za čo najmenej. A možno práve pri ich čítaní začneš premýšľať, či by ti pokoj a pohoda nestáli viac než tých pár eur navyše.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Keď sa na chvíľu zastavíš a pozrieš späť na všetky tie správy, ktoré ti prišli pri predaji – od večného „dáte mi to za polovicu?“ cez „môžete mi to priviezť 50 km zdarma?“ až po „zajtra určite prídem“ (a nikto nepríde) – začneš chápať, že to celé je tak trochu aj o psychike. Nie, nie je to len o peniazoch, ktoré získaš za starý bicykel, bundu alebo skrinku. Je to aj o tvojej trpezlivosti, o schopnosti povedať nie a o tom, ako veľmi si ceníš svoj čas. A práve tu sa dostávaš k tej zásadnej otázke: Stojí ti to vôbec za to?
Možno prídeš na to, že áno – pretože každý zarobený cent sa ráta a ak máš dosť nervov, vieš sa nad špekulantmi len pousmiať. Ale možno si povieš, že nie – že radšej vec daruješ niekomu, komu naozaj pomôže, než aby si sa naťahoval s desiatimi ľuďmi, ktorí chcú nemožné. Ani jedna cesta nie je zlá, podstatné je, aby si ty mal pocit, že si vyhral.
Predávať cez internet totiž nikdy nebude len o predaji. Je to skúška odolnosti, diplomacie a niekedy aj zdravého humoru. A ak si z nej odnesieš aspoň jednu vec, tak je to to, že tvoj pokoj má hodnotu, ktorú ti nikto nezjedná.