Slovenskí zákazníci majú v poslednej dobe čeliť nečakaným a nepríjemným komplikáciám v súvislosti s online objednávkami kozmetických produktov známej značky. Niektoré zásielky z júna a júla 2025 stále nedorazili, komunikácia zo strany firmy je podľa nich minimálna a frustrácia rastie. Čo stojí za týmto problémom a prečo zákazníci stále čakajú?
Viacero slovenských zákazníkov Yves Rocher tvrdí, že sa stretlo s nečakanými problémami pri nákupoch cez oficiálnu stránku značky, upozornila na problém facebooková skupina Nekŕmte nás odpadom. „Ja a stovky ďalších zákazníkov sme si v období jún až júl 2025 objednali a zaplatili produkty cez oficiálnu stránku Yves Rocher Slovensko. Dnes je už september a mnohí z nás stále nedostali svoje zásielky, peniaze, ani žiadne relevantné informácie o stave objednávok,“ znie skúsenosť jedného zo zákazníkov, ktorá sa objavila na stránke.
„V Yves Rocher mali vždy v tomto bordel. Aj 2 týždne som čakala na objednávku. S e-shopom bol problém, stále niečo nefungovalo, potom spravili aplikáciu, na aplikácii také isté problémy. Majú dobré produkty, ale všetko okolo toho je úplne nedomyslené a neriešené. Už odtiaľ neobjednávam, nemám na to nervy,“ napísala ďalšia zákazníčka pod príspevkom v skupine.
Zmeny vo firme
Problémy sa podľa zákazníkov týkajú hlavne komunikácie: zákaznícka linka údajne neodpovedá, e-maily ostávajú bez reakcie a správy na sociálnych sieťach, napriek aktívnym profilom na Facebooku a Instagrame, ostávajú vraj ignorované. Značka Yves Rocher zdieľala ešte 27. júna 2025 na sociálnych sieťach príspevok, kde uviedla, že dochádza k sťahovaniu skladu, čo môže spôsobiť omeškanie dodávok. Pod príspevkom sa však objavuje množstvo nahnevaných komentárov zákazníkov čakajúcich aj dva až tri mesiace.
„Ja čakám už 3 mesiace na môj balík. Zavolať sa nedá, na mail neodpovedajú. Zákaznícky servis 0 bodov,“ vyjadrila rozhorčenie zákazníčka pod príspevkom firmy. „Ani mne neprišla objednávka od 14.7. A zaplatila som 30 eur, som neskutočne sklamaná,“ pridala sa ďalšia.
V reakcii na rastúcu vlnu sťažností firma Yves Rocher na sociálnych sieťach uviedla: „Bohužiaľ, nedávne zmeny spôsobili dočasné výpadky niektorých našich služieb. Intenzívne pracujeme na tom, aby sme opäť doručili kvalitu služieb a dodacie lehoty, na ktoré ste zvyknutí. Ak si želáte zrušiť objednávku alebo požiadať o vrátenie peňazí, napíšte na info@yves-rocher.sk. Za spôsobené nepríjemnosti odškodníme všetkých našich zákazníkov.“
Firma vysvetľuje, že presun skladu na nové miesto spôsobil počiatočné problémy a predĺženie dodacích lehôt. Napriek snahe Yves Rocher však mnoho klientov uvádza, že situácia sa nezlepšila a odpovede prichádzajú veľmi sporadicky.
Okrem vyššie spomenutých zmien spoločnosť prešla ešte jednou výraznou, a to priamo vo vedení firmy. „Dňa 1. apríla 2025 došlo k zmene vlastníka našej spoločnosti, v dôsledku ktorej sme 1. júna 2025 začali realizovať postupný prechod z pôvodného systému Winshop na nový systém Sys-Team,“ uviedla aktuálne firma Yves Rocher pre Startitup. Nový systém však podporuje len jeden kód na produkt, zatiaľ čo predchádzajúci umožňoval konsolidovať viacero kódov, čo spomalilo vybavovanie objednávok. Transformácia zasiahla aj logistiku – po zmene vlastníka sa zásoby presunuli zo skladu v Poľsku do Maďarska, čo spôsobilo výpadky a omeškania.