Táto šou má byť totálny prepadák Markízy. Divákov veľmi nezaujala, čísla hovoria jasne

Šou sa veľmi neujala.


Slovenské obrazovky čakali na nový jesenný ťah televízneho lídra s veľkými očakávaniami. Mal to byť ambiciózny projekt, ktorý po rokoch zlomí dominanciu konkurencie v jednom z najatraktívnejších časov týždňa. Po sľubnom štarte sa však ukazuje presný opak – sledovanosť klesá z týždňa na týždeň.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Televízny gigant vstupoval do jesene s odvážnym plánom – získať späť divákov v čase, keď mu už roky kraľuje konkurencia, informuje o tom portál Mediaboom.sk. Novinka mala byť zbraňou, ktorá konečne zmení nedeľné večery a prinesie vyššie čísla sledovanosti. Realita je však iná.

Na konci augusta sa po prvýkrát na obrazovkách objavila novinka, ktorá už roky žne úspech po celom svete. Formát, ktorý vychádza z tradície a popularity medzinárodných kuchárskych súťaží, sa do slovenského vysielania dostal s očakávaním, že pritiahne divákov nielen svojou prestížou, ale aj známou tvárou v pozadí projektu. Slovenská lokalizácia mala priniesť kombináciu napätia, drámy a profesionálnych kulinárskych súbojov, ktoré by zaujali široké publikum.

Stanica program nasadila do strategického slotu – nedeľný podvečer pred hlavnými správami. Ide o čas, ktorý dlhodobo patrí konkurencii, konkrétne magazínu, ktorý sa počas rokov stal neohrozenou stálicou sledovanosti. Vedenie televízie zrejme očakávalo, že novinka pritiahne divákov práve svojou medzinárodnou prestížou, no výsledky rýchlo ukázali, že realita je oveľa tvrdšia.

Videli sme prvú časť novej kriminálky Neuer. Čakajú ťa drsné scény aj pôsobivá akcia

Mohlo by ťa zaujímať:

Videli sme prvú časť novej kriminálky Neuer. Čakajú ťa drsné scény aj pôsobivá akcia

Reč je o šou Hell’s Kitchen. Štart prvej epizódy priniesol sklamanie. Podiel na trhu dosiahol len približne 9 % v cieľovej obchodnej skupine, čo je hlboko pod priemerom televízie, ktorý sa bežne pohybuje medzi 20 až 24 %. Druhá epizóda síce zaznamenala drobný nárast, ale stále sa pohybovala pod hranicou 12 %. Tretie pokračovanie potom prišlo s ešte horšími číslami – sledovanosť spadla na úroveň malých staníc, približne 7 % podielu na trhu.

Zásahy nepriniesli zásadnú zmenu

Televízia sa snažila trend zvrátiť neštandardnými krokmi. Obmedzila počet reklamných prestávok a program vysielala aj v iných časoch – pondelky večer a popoludňajšie reprízy na partnerskej stanici. Ani tieto zásahy však nepriniesli zásadnú zmenu. Nielenže sa sledovanosť nezdvihla, ale niektoré reprízy sa pohybovali len na úrovni okolo 1 % podielu na trhu.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Shutterstock

Projekt, ktorý mal byť vlajkovou loďou jesenného programu, sa tak zmenil na varovanie, že ani silná značka, ani známe tváre nezaručia úspech. Namiesto očakávaného trháku divácky záujem postupne klesá a výsledky sú pre televíziu bolestivo podpriemerné. Tento prípad tak slúži ako jasná lekcia o tom, že aj strategické plánovanie a investície do renomovaných formátov niekedy nestačia, ak nezapadnú do vkusu miestneho publika.

V súčasnosti ostáva otázne, či televízia dokáže nájsť spôsob, ako projekt oživiť, alebo či sa stane príkladom jedného z najväčších prešľapov jesennej sezóny. Zatiaľ sa zdá, že ambiciózna novinka namiesto zisku prináša skôr bolesť hlavy a úvahy o tom, čo sa mohlo pokaziť už na začiatku.


Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné