Keď sa raz rozhodneš predať svoje auto, asi budeš najradšej, keď sa ho zbavíš čo najskôr. Zrejme už máš vyhliadnuté iné, potrebuješ súrne peniaze alebo odchádzaš niekam do zahraničia a už ho nebudeš potrebovať. Ak sa rozumne nastaví cena, ľudia dokážu svoje autá predať do týždňa, dvoch či troch. Existujú však modely, kde to také jednoduché mať pravdepodobne nebudeš.
Niektoré autá sú dokonca taká veľká nočná mora z hľadiska predaja, že ich nechcú vykupovať ani autobazáre. Pokiaľ máš takéhoto čierneho Petra doma aj ty, je veľká šanca, že nového majiteľa mu budeš hľadať aj niekoľko mesiacov. Alebo ti neostane nič iné, než ísť veľmi pod cenu, aby si sa ho zbavil. O aké konkrétne autá vlastne ide?
1. Mazda s motorom 2,2 diesel
Schválne, otvor si teraz Google a napíš si do neho frázu „Mazda 2,2 diesel“. Vybehne na teba hŕba článkov, hororových príbehov a komentárov ľudí, ktorí si tento motor skúsili na vlastnej koži. Je to celkom problematická motorizácia s viacerými konštrukčnými chybami. Ich opravy stoja tisícky eur a nie každý servis ich chce robiť.

Problémom je, že o tomto motore vzniklo veľa rôznych videí či písaných testov a vo všetkých recenziách ho kritizujú. Je tak len veľmi málo ľudí, ktorí by si chceli kúpiť auto s touto motorizáciou. A práve preto je predaj Mázd s neslávne známym 2,2-litrovým naftovým štvorvalcom nie úplne jednoduchý. Montoval sa do modelov Mazda 6, Mazda 3 či Mazda CX-5. Ceny áut s týmto motorom sú o pár tisíc eur nižšie ako pri benzínových verziách a predaj trvá zvyčajne aj niekoľko mesiacov.
2. Malé autá s 3-dverovou karosériou
Mnohé kompaktné autá typu Audi A1, BMW rady 1 či VW Polo sa robili nielen v klasickej 5-dverovej verzii s dverami vzadu, ale aj v 3-dverovej konfigurácii bez zadných dverí. Tá síce na prvý pohľad vyzerá štýlovo, no v skutočnosti je veľmi nepraktická. A len málokto po nej túži.

Väčšina majiteľov chce v malom mestskom aute brávať deti do školy či občas odviezť nejakých kolegov na obed, preto karoséria bez zadných dverí nedáva veľký zmysel. Stále sklápať predné sedadlá a absolvovať gymnastiku pri nastupovaní, to nie je veľmi príjemné. Preto sa priprav na to, že predať takéto auto nebude úplne med lízať.
3. Mestské autá s naftovým motorom
Pod mestským autom myslíme modely ako Škoda Fabia, Toyota Yaris, VW Golf, Ford Fiesta či Opel Corsa. Stačí sa nad tým zamyslieť trochu logicky. Na čo drvivá väčšina majiteľov používa takéto autá? Najčastejšie na krátke jazdy po meste. Do obchodu, do práce, odviezť deti do školy a podobne.

Naftové motory nie sú vhodné na krátke trasy. To dnes vie už naozaj skoro každý, dokonca aj človek, ktorý sa do áut veľmi nevyzná. A tak ľudia bežne vyhľadávajú malé autá s benzínovými motormi. Predaj naftových je náročnejší a trvá dlhšie.
4. Porsche Cayenne
Keď si otvoríš autobazárové portály a vyhľadáš Porsche Cayenne, zobrazí sa ti veľa kúskov za podozrivo nízke ceny. Prvú generáciu kúpiš už aj za ceny okolo 6000 – 7000 eur. A hoci to vyzerá lákavo, nízke ceny majú svoje opodstatnenie. Nikto tieto autá nechce. Predávajú sa často aj dlhšie ako pol roka a mnohí majitelia od zúfalstva idú s cenou stále nižšie a nižšie.

Dané je to hlavne tým, že servis na tieto autá je dosť drahý, nie každý ich vie opravovať a náhradné diely tiež nie sú práve cenovo dostupné. A naliať 10 000 € do servisu auta za 9000 € nie je inteligentná investícia. Práve preto je hľadanie záujemcu na kúpu Porsche Cayenne celkom tvrdý oriešok.
5. Mini Cooper 1.6
Mini Cooper je nádherné auto. Imidžové, štýlové, s perfektnými jazdnými vlastnosťami. Pokiaľ si však vlastníkom jeho prvej alebo druhej generácie, teda kúskov z roku 2002 – 2016, priprav sa na to, že jeho predaj nemusí byť úplne jednoduchý. Dané je to hlavne 2 vecami.

Prvou je spoľahlivosť benzínového 1.6-litrového motora. Mal viacero konštrukčných chýb, na internete je o ňom popísaných veľa negatív a ľudia sa ho proste obávajú. A druhou je praktickosť. Mini má tvrdý podvozok, malý kufor a celkom stiesnený interiér. Väčšina Slovákov si za tie peniaze proste vyberie praktickejšie auto. Keď už niekto uvažuje o Mini, veľakrát chce skôr dvojlitrový motor s vyšším výkonom. 1.6-ky sú tak na okraji záujmu a predávajú sa ťažšie.