Koniec legendárnej reality šou? Farma sa trasie v základoch, čísla sú alarmujúce

Farma 17 beží len tri týždne a už teraz to vyzerá na jeden z najslabších ročníkov.


Televízne hity prichádzajú a odchádzajú, no len máloktorý formát sa dokázal na Slovensku udržať tak dlho ako Farma. Už od roku 2011 patrí medzi stabilné stálice obrazoviek a pre Markízu bola vždy zárukou, že večer si ľudia pustia práve ich program. No zdá sa, že v 17. sérii prišiel prvý vážny otras a čísla sledovanosti naznačujú, že fanúšikovská základňa akoby strácala dych.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Reality šou o prežití na statku bola roky pýchou Markízy. Nikde inde na svete nemá tento formát takú životnosť ako práve u nás, a aj preto sa hovorí o slovenskom unikáte. No každá éra má svoje limity a televízia vie, že ak nechce, aby Farma zaspala na vavrínoch, musí ju neustále „vynovovať“, píše portál Mediaboom.

Experimenty, ktoré mali prilákať divákov

V posledných rokoch sme videli rôzne triky. Od epizód so známymi celebritami až po návraty starých farmárov. Do deja pridali dokonca aj technológie, ako napríklad umelú inteligenciu, ktorá má režírovať dianie na statku, či prvky inšpirované zahraničnými hitmi ako Traitors.

Markíza stavila aj na známe meno. Do 17. série povolala Michaelu Doležalovú, ktorú si fanúšikovia pamätajú z Ruže pre nevestu. Tá hneď odštartovala drámu, od poriadnej hádky až po intímne scény. Televízia dúfala, že práve tento mix prinesie divákom nový dôvod zapnúť si Farmu každý večer. Táto Farma zažila aj najhoršiu hádku v celej svojej histórii. Prečítaj si o nej nižšie:

Mohlo by ťa zaujímať:

Reality šou Farma zažila najhoršiu hádku vo svojej histórii: Ostré slová takmer vystriedali pľuvance

Čísla hovoria jasne

Lenže výsledky hovoria o tom, že zatiaľ to nie je žiadna sláva. Farma 17 beží len tri týždne a už teraz to vyzerá na jeden z najslabších ročníkov. Podiel sledovanosti sa väčšinou pohybuje pod hranicou 20 %, čo je len priemer Markízy. V druhom pásme sa epizódy ledva šplhajú na 17 %, kým minulý rok Farmu 16 sledovalo v rovnakom čase až 23 % divákov, niekedy dokonca blízko k 30 %.

Ešte horšie sú na tom nedeľné duely či epizódy v prime-time. Kým vlani dokázali vybojovať okolo 20 %, teraz sa zastavili na približne 14 %. Jediná časť, ktorá dosiahla hranicu dvadsiatich percent, bola úvodná piatková epizóda.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Takéto výsledky sú pre Markízu nepríjemnou správou. Farma bola roky nielen istotou sledovanosti, ale aj vlajkovou loďou televízie. Teraz však televízii vážne oslabuje pozíciu lídra v kľúčových večerných časoch.

  1. Sleduješ Farmu?

    1. áno, som verný fanúšik
    2. sem-tam si to zapnem
    3. nie, absolútne ma to nezaujíma
    205 hlas(y/ov)
    Share Your Result

Samozrejme, ešte stále zostáva markíze eso v rukáve – online platforma Voyo, kde epizódy bežia s predstihom. Dáta z tejto služby však Markíza nezverejňuje, takže nikto netuší, či sa diváci Farmy „presunuli“ tam, alebo ju jednoducho prestali sledovať.

Jedno je ale jasné. Ak sa trend nezlomí, hovoríme o najhoršej sérii v histórii. A možno aj o začiatku konca jednej z najdlhšie vysielaných reality šou u nás.


Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné