Nivy v novom režime: Autobusová stanica prešla veľkou zmenou. Prečo prišla o časť plochy a čo na to mesto?

Čo stojí za rozhodnutím majiteľa?


Bratislavská autobusová stanica Nivy prešla zmenami, ktoré si všimli nielen cestujúci, ale aj samotné mesto. Časť priestorov sa využíva inak, než bolo pôvodne plánované, a vyvoláva to otázky o tom, čo to znamená pre regionálnu dopravu. Hlavné mesto sleduje situáciu, no jeho možnosti zasiahnuť sú obmedzené. Majiteľ stanice zároveň ubezpečuje, že pre cestujúcich zostane všetko dôležité zabezpečené. Čo viedlo k úpravám, aké sú dôvody a môžu mať dopad na cestujúcich?

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Nedávno sme sa venovali aj téme čiernych jázd práve v bratislavskej MHD. V článku sme informovali, že aj krátka cesta bez lístka sa môže poriadne predražiť. Povieš si, že sú to len dve zastávky, no práve vtedy sa objaví revízor a mastná pokuta je na svete. Po zvýšení cestovného patrí Bratislava medzi mestá, kde takýto risk poriadne zabolí – viac než v Košiciach či Prahe. Koľko teda aktuálne stojí jazda načierno v hlavnom meste, a ako sa môžeš vyhnúť plnej platbe pokuty, sa dozvieš v článku nižšie.

Mohlo by ťa zaujímať:

Zaplatíš viac než v Prahe: Bratislavská MHD trestá čiernych pasažierov rekordnými sumami

Autobusová stanica Nivy sa mení

Hlavné mesto vyjadrilo poľutovanie nad tým, že časť Autobusovej stanice (AS) Nivy v Bratislave dostáva iné využitie. Nemá však právomoc prinútiť majiteľa, aby obnovil pôvodný rozsah stanice. Pre TASR to uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla pripomínajúc zároveň jeho deklaráciu, že potrebné kapacity pre poskytovateľa regionálnej autobusovej dopravy budú naďalej pokryté.

„Samozrejme, vzniknutá situácia nás mrzí a určite by sme sa prihovárali za navrátenie plnej kapacity stanice a jej plnohodnotnému využívaniu zo strany poskytovateľa prepravy. Zároveň platí, že mesto nemá možnosť ani oprávnenie prikázať majiteľovi autobusovej stanice, aby držal pôvodný rozsah stanice,“ skonštatoval Bubla.

Podľa jeho slov mesto dostalo informáciu, že majiteľ stanice čelí finančným výpadkom v dôsledku zmeny poskytovateľa regionálnej autobusovej prepravy. Tie ho viedli k úprave a alternatívnemu využitiu časti priestorov. Predpokladá, že straty súvisia s optimalizáciou a šetrením nákladov na vstup do stanice zo strany dopravcu.

Profimedia
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Bubla doplnil, že zmeny sa netýkajú iba samotného zmenšenia stanice. Po ich dokončení by sa mal zároveň zlepšiť prístup cestujúcich. „A majiteľ autobusovej stanice tiež vopred deklaroval, že potrebné kapacity pre poskytovateľa regionálnej prepravy budú aj naďalej pokryté,“ zdôraznil.

AS Nivy funguje od 8. septembra v novom režime. Regionálny dopravca Arriva upozornil, že časť plochy dovtedy využívanej dopravcami bola vyčlenená na nový obchodný priestor, čo prinieslo obmedzenia a komplikácie. Znížil sa počet nástupíšť a výstupíšť, skrátil sa čas na pristavenie autobusov a tiež sa znížil počet parkovacích miest.

Prevádzkovateľ stanice, spoločnosť Slovak Lines, reagovala, že stanica je plne funkčná a cestujúci sa obmedzení nemusia obávať. Uviedla, že k zníženiu počtu nástupíšť pristúpila pre klesajúci dopyt po službách stanice. Pôvodne bola dimenzovaná na 1400 spojov denne, no v súčasnosti obsluhuje menej než 900. Kým v roku 2021 odbavila vyše 336-tisíc prímestských spojov, minulý rok to bolo „len“ 224-tisíc, teda o 33 percent menej.


Tagy:
REKLAMA
Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a svoju vášeň k písaniu som objavila už v detstve, keď som hodiny tvorila rôzne príbehy. V EMEFKE sa venujem aktuálnemu dianiu doma i v zahraničí, pričom môj záber tém je veľmi široký.Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy, pričom mi sú blízke spoločenské a LGBTI+ témy. Mojím cieľom je sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme, obohatí a podnieti k zamysleniu.
Najčítanejšie
Podobné