Zháňanie skoršieho termínu u lekára vie byť niekedy hotová lotéria. Telefón zvoní, sestrička má plné ruky práce a kalendár je preplnený na celé týždne dopredu. Napriek tomu existujú triky, ktoré ti môžu pomôcť dostať sa na vyšetrenie skôr – a s mnohými inými vecami ti pomôžu tiež. Ľudia na Reddite sa podelili o zákulisné tajomstvá zo svojich pracovísk, ktoré majú vedieť len zamestnanci. Teraz ich však budeš vedieť aj ty.
1. Za roky práce v IT sfére som sa naučil, že technológie fungujú na princípe mágie. Ak ťa má počítač rád, problém sa vyrieši sám od seba, len čo sa k nemu priblížiš. Je neuveriteľné, koľko hodín sme s kolegami strávili snahou napodobniť problém, ktorý sa odstránil sám od seba, aby sme mu mohli v budúcnosti predísť. Nula bodov.
2. Pokiaľ potrebuješ skorší termín u lekára, maximum, čo môžeš urobiť, je zavolať do ordinácie v ráno, keď môžeš prísť. Ak niekto totiž zrušil termín hneď ráno, prípadne v noci, už sa zvyčajne nestihne obsadiť. Najlepšie to funguje pri odborníkoch, ktorí majú čakacie doby niekoľko mesiacov.
3. Pracujem na zákazníckej podpore. Ak vám pracovník povie „urobte, ako uznáte za vhodné“, znamená to „presne takto by som to urobil, ale keďže je tento hovor zaznamenávaný, na rovinu vám to povedať nemôžem“.

4. Na počítačoch s Windowsom sa v 90 % prípadov problém po reštartovaní odstráni. Takmer všetci zamestnanci vám v sekunde odprisahajú, že to už skúsili, no nepomohlo. Preto máme skript, ktorý nám bez ich vedomia ukáže, kedy sa počítač reštartoval naposledy. Väčšinou to je pred vyše týždňom, ak nie aj dlhšie. Ďalším skriptom vieme ich počítač na diaľku reštartovať. Povieme im, že to opravujeme, ale v skutočnosti nič také neuveriteľné nerobíme…
5. Keď cez náš systém bookujem firemné letenky, zelenou – teda povolené – sú len tie najlacnejšie. Tie drahšie sú žltou (treba dodať vysvetlenie, prečo je nutné letieť takto) a prvá trieda je vždy červenou (let musí schváliť vedenie). Dá sa to však celkom jednoducho obabrať. Ak ako interval odletu nastavím len jednu minútu, keď odlieta „červený“ let, potom systém práve ten let vyhodnotí ako najlacnejší, keďže je jediný. Svieti teda nazeleno a môžem si ho zabookovať bez ďalšieho schvaľovania.
6. Príchod do práce si musíme registrovať mobilom, ktorý má v sebe GPS. Zistil som, že keď meškám do práce, stačí si na mobile prestaviť čas, pípnuť sa a potom ho zase nastaviť na správny. Takže ak potrebujem byť v robote na šiestu, no prídem o desať minút neskôr, prestavím čas na mobile na šiestu, pípnem sa, a keď prehodím čas naspäť, mobil to automaticky registruje, že som sa pípol desať minút dozadu. Z kolegov to viem iba ja, lebo mám strach, že by si niekto pustil ústa na špacír.
7. Pracujem ako veterinár. Roky praxe ma naučili, že pri agresívnych mačkách je najlepšie počkať, kým na teba začnú syčať. Potom im môžeš liek voľne streknúť do úst.
8. Zistil som, že 6. poschodie je ako stvorené na vykonávanie veľkej potreby. Dokopy na ňom pracujú len traja ľudia a aj tí chodia do kancelárie len dvakrát do týždňa, takže sa človek môže v pokoji vysr*ť. Moja práca ma naučila kopec vecí, ale zatiaľ ešte nič nebolo dôležitejšie ako toto.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane