Prémiové ojazdené kombi za menej než 10 000 eur: Štyri modely, ktoré zvládnu stovky tisíc kilometrov, ale nie úplne bez problémov

SUV nie je jediná voľba.


Nie všetko, čo má za sebou státisíce kilometrov, musí pôsobiť unavene. Na trhu sa dajú nájsť kombi strednej triedy, ktoré aj po rokoch dokazujú, že kvalitná technika starnúť nemusí. Pochádzajú od značiek, ktoré si zvykneme spájať s prémiou a vysokou cenovkou, no dnes sa k nim dá dostať za zlomok pôvodnej sumy. Ak hľadáš priestranné, úsporné a stále štýlové auto, môže ťa prekvapiť, aké poklady sa ukrývajú v bazároch, informuje o tom magazín AutoBild.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Autá s kompaktnými rozmermi, vyšším sedením a praktickým využitím si nachádzajú čoraz viac priaznivcov. V mestskej aj diaľničnej premávke sa s nimi ľahko manévruje, nastupovanie je pohodlné a mnohí ich dnes preferujú ako alternatívu k tradičným hatchbackom. Malé SUV a crossovery sa stali akýmsi bežným obrazom slovenských ulíc a parkovísk.

SUV síce možno ovládli parkoviská, no stredne veľké kombi si stále držia svoje čaro. Sú nižšie, ľahšie a ich aerodynamika znamená úspornejšiu jazdu – pokojne o liter na sto kilometrov menej než pri podobne silných SUV. Pri dlhých trasách to znamená desiatky eur mesačne vo vrecku navyše, nehovoriac o lepšom držaní stopy či tichšom prejave. Ojazdené kusy navyše stratili na cene 60 – 70 percent a často sa predávajú pod hranicou 10 000 eur.

Mohlo by ťa zaujímať:

Slováci, pozor: Tieto autá sa stali novým hitom zlodejov. V rebríčku kraľuje obľúbená značka

Mercedes triedy C (2008 – 2014)

Elegantná trieda C generácie W204 (2008 – 2014) si po modernizácii v roku 2011 priniesla účinnejšie motory, sedemstupňový automat 7G-Tronic a špičkové asistenčné systémy. Interiér pôsobí luxusne aj dnes, no staršie kusy trpia na rozvodové reťaze, opotrebované turbodúchadlá či vstrekovače. Pri desaťročných autách sa oplatí skontrolovať koróziu zadnej nápravy. Dobre udržiavaný exemplár však zvládne aj pol milióna kilometrov. Cena sa pohybuje od 7 900 eur. 

Shutterstock

Volvo V60 (2010 – 2018)

Prvá generácia (2010 – 2018) stavila na štýl, no nezabudla na odolnosť. Pod karosériou s menším kufrom sa ukrývajú motory, ktoré bez problémov zvládnu vysoké kilometre. Najspoľahlivejší je päťvalcový diesel, no aj základný 1,6 l agregát postačí na dlhé trasy. Treba len rátať s pomalším automatom Geartronic a občasnými výpadkami infotainmentu. Cena sa pohybuje od 8 900 eur.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

BMW radu 3 Touring (2012 – 2019)

Model F30 (2012–2019) zaujal praktickosťou: samostatné otváranie zadného okna, elektrický kufor a až 1 500 l batožinového priestoru. Po facelifte v roku 2015 sa vrátil k športovejšiemu podvozku, čo ocenia vodiči, ktorí chcú ostrejšie reakcie. Najčastejšie sa objavuje opotrebovanie čapov a pružín či problémy s EGR ventilom. Pri kúpe sa vyplatí preveriť zvolávacie akcie podľa VIN. Cena sa pohybuje od 9 000 eur.

  1. Si skôr tím kombi alebo SUV?

    1. Kombi
    2. SUV
    1 hlas(y/ov)
    Share Your Result

Audi A4 Avant (2008 – 2015)

Generácia B8 (2008 – 2015) je synonymom spoľahlivosti. Ponúka širokú paletu motorov – od úsporných benzínov po RS4 s osemvalcom. Vyhnúť sa treba starším prevodovkám DSG bez pravidelnej údržby a motorom 1.8/2.0 TFSI so zvýšenou spotrebou oleja. Inak ide o jedno z najmenej problémových áut v segmente. Cena sa pohybuje od 8 500 eur.

Kto nehľadá vysoký posed SUV, no chce dynamiku, pohodlie a úspornú prevádzku, môže v týchto prémiových kombi nájsť dlhodobého spoločníka – a to za cenu, ktorá bola pred pár rokmi nemysliteľná.

Shutterstock

Tagy:
REKLAMA
Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a svoju vášeň k písaniu som objavila už v detstve, keď som hodiny tvorila rôzne príbehy. V EMEFKE sa venujem aktuálnemu dianiu doma i v zahraničí, pričom môj záber tém je veľmi široký.Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy, pričom mi sú blízke spoločenské a LGBTI+ témy. Mojím cieľom je sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme, obohatí a podnieti k zamysleniu.
Najčítanejšie
Podobné