Digitálna doba randeniu veľmi nepomáha: Nový trend „bio-baiting“ sklamal už nejedného človeka

Nie si náhodou medzi nimi aj ty?


Online randenie sa v posledných rokoch mení na disciplínu pre odolných. Namiesto romantických gest či klasických stretnutí sa dnešní singles musia vysporiadať s fenoménmi, ktoré majú svoje vlastné pomenovania: ghosting, cushioning či dokonca shrekking. Ak si sa im zatiaľ vyhol, patríš medzi výnimky. Web Indy100 teraz priniesol správu o novom trende, ktorý sklamal už mnohých.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Pre mnohých je jednoduchšie „odhlásiť sa“ zo zoznamovacieho trhu a zostať doma – aj za cenu večného vypočúvania od rodiny, prečo sú stále sami. Kým staršia generácia spomína na časy plné listov, kvetov a dlhých prechádzok, realita dnešného digitálneho randenia pôsobí skôr ako dystopický experiment.

Ako im vysvetliť, že romantika dnes pre väčšinu mladých neznamená len spoločné pozorovanie západu slnka, ale skôr frustráciu z toho, že vás niekto „breadcrumbuje“ a pritom na Instagrame sleduje viac ľudí než miestny kaderník? Je to absurdné a nejeden mladý človek sa z toho musí cítiť v neustálom strese.

Čo je vlastne „bio-baiting“?

Do pestrého slovníka moderných lovcov partnerov pribudol nový výraz: „bio-baiting“. Ide o modernú formu „návnady“ – no tentokrát nie v podobe falošných fotografií (ako pri catfishingu), ale priamo v textoch profilov. Randenie dostáva ranu pod rebrá. Bio-baiter svoje záujmy či povahu prikrášli natoľko, že realita pri osobnom stretnutí pôsobí ako šok.

Prieskum zoznamovacej aplikácie Wisp medzi 1 500 singles odhalil, že až 63 % respondentov zažilo sklamanie, keď sa ich potenciálny partner ukázal byť iný, než sľuboval jeho profil. Najčastejším klišé bolo „milujem cestovanie“ – ktoré podľa prieskumu sklamalo až 68 % ľudí. Nasledovalo označenie „dobrodruh“ (51 %), „podnikateľ“ (39 %), „foodie“ (34 %) a „spontánny“ (29 %).

Mohlo by ťa zaujímať:

Poďme sa odfotiť úplne všade! Otravné veci, ktoré robia hádam všetky frajerky

Podľa in-house expertky aplikácie, Sylvie Linzalone, je bio-baiting jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia čoraz viac strácajú dôveru v zoznamky. „Keď sa niekto nezhoduje s tým, čo o sebe napísal, ničí to autenticitu a celý proces pôsobí umelo. Aj preto sa singles cítia unavení z nekonečného písania a následného sklamania,“ vysvetlila.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Ako sa dá „bio-baitingu“ vyhnúť?

Odborníčka odporúča zamerať sa na detaily. Ak niekto napíše len „cestujem rád“, môže ísť o varovný signál. Naopak, konkrétne tvrdenia typu „v októbri idem na trek do Álp“ pôsobia dôveryhodnejšie. Čím presnejší je opis, tým menšia šanca, že vás čaká nepríjemné prekvapenie.

Ďalšou taktikou je neostávať príliš dlho v nekonečnej fáze správ. Práve tam sa rodí priestor na idealizovanie, premietanie vlastných predstáv a následné rozčarovanie. „Najlepšou obranou je presunúť kontakt do reality čo najskôr. Osobné stretnutie vždy odhalí viac než stovka starostlivo upravených viet v bio,“ dodáva Linzalone.

Digitálne randenie sa tak ocitá v zvláštnom bode: nikdy predtým nebolo jednoduchšie stretnúť nových ľudí, no zároveň nikdy nebolo také náročné odlíšiť pravdu od marketingu. Pre mnohých singles sa zoznamky stali miestom, kde balansujú medzi nádejou a sklamaním – každé nové slovo v profile sa môže ukázať ako ďalšia návnada.

Digitálna doba randeniu veľmi nepomáha: Nový trend "bio-baiting" sklamal už nejedného človeka
Shutterstock

REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné