Na slovenský trh vstupuje nový hráč, ktorý sa spolieha na jedinú silnú zbraň – extrémne nízke ceny. Ruský reťazec Mere, označovaný ako „tvrdý diskont“, pripravuje otvorenie svojej prvej predajne u nás a už teraz púta pozornosť. Web Interez totižto informoval, že reťazec na sociálnej sieti zdieľal ceny niektorých produktov, ktoré si budeš môcť zakúpiť.
Dlhé roky sa o príchode Mere iba šepkalo, no aktuálne indície potvrdzujú, že reťazec si vybral Banskú Bystricu. Ako sme ťa ešte nedávno informovali, predajňa vyrastá priamo na Námestí Ľudovíta Štúra, v tesnej blízkosti McDonald’s a nákupného centra Europa SC. Na budove už visia bannery s logom Mere, pribudla tabuľa s otváracími hodinami aj parkovacie miesta pre zákazníkov.
Koncept reťazca je jednoduchý – minimum nákladov, maximum úspor pre zákazníka. Predajne Mere sa v zahraničí podobajú skôr na sklady než na klasické obchody. Tovar sa predáva priamo na paletách a zákazníci si môžu kúpiť aj celé balenia. Žiadne nákladné regály, žiadny zbytočný marketing ani akcie, iba priamočiarosť a stlačené ceny.
Reťazec funguje v tomto štýle už niekoľko rokov v Českej republike, kde otvoril prvú predajňu v roku 2019. Zameriava sa najmä na regióny s nižšími príjmami a ponúka ceny približne o 20 % nižšie ako konkurencia. Tento model mu umožňuje prilákať zákazníkov, ktorí hľadajú predovšetkým dostupnosť a jednoduchosť.
Nízke ceny a kontroverzné otázky o vlastníctve značky Mere
Napriek lákavým cenám so sebou prináša aj otázniky. V Česku sa totiž pri značke Mere spomínalo kontroverzné vlastnícke pozadie. Médiá reťazec spájali s bratmi Shnayderovcami, ktorí sa nachádzajú na sankčných zoznamoch Ukrajiny. Spoločnosť tieto prepojenia odmietla a označila za špekulácie, no viacerí dodávatelia po vypuknutí vojny prerušili spoluprácu.
Presný dátum otvorenia banskobystrickej predajne sa zatiaľ neoznámil, no samotná príprava objektu naznačuje, že otvorenie je už otázkou najbližších týždňov. Mere sa bude snažiť osloviť zákazníkov nielen cenou, ale aj širokým sortimentom. V ponuke sa majú objaviť potraviny aj drogéria, pričom značná časť tovaru bude pochádzať z rôznych krajín strednej a východnej Európy.
Zverejnené ceny na sociálnych sieťach
Ukážky zverejnené na sociálnych sieťach odhalili konkrétne príklady cien: slovenské knedle (1 kg) za 2,77 €, talianske koláče Midi (280 g) za 1,65 €, české ochucovadlo Superveget (1,2 kg) za 1,86 € či prací gél z Poľska (5,65 l) za 3,84 €. Práve takéto sumy majú byť dôvodom, prečo bude konkurencia len ťažko schopná dorovnať ponuku nového hráča.
Ak sa stratégiou nízkych cien podarí Mere osloviť slovenských zákazníkov rovnako, ako to dokázal v susedných krajinách, môžeme očakávať, že jeho expanzia neskončí pri jednej predajni. Už dnes je však jasné, že príchod reťazca rozvíri vody slovenského maloobchodu.