Ľudí je stále viac, a tým pádom musí byť aj viac nákupov! Všetci chcú jesť, obliekať sa a zabezpečiť si pohodlnejší život. Síce sa internetovým obchodom darí a zanedlho budú tvoriť väčšinu nákupov vykonaných vo svete – kamenné obchody majú stále svoje čaro. Podľa webu Interez sa vo veľkom slovenskom krajskom meste stavajú dve nové nákupné centrá – alebo konkrétne takzvané retail parky.
Retail parky v podstate zgrupujú všetky potrebné druhy obchodov na jednom mieste, čím vytvárajú dokonalý priestor na všeobecné zásobovanie akejkoľvek ľudskej potreby. Nové obchodné centrá by mali byť hotové už v novembri a obyvatelia mesta Žilina sa môžu tešiť na kopu obchodov od známych značiek.
Jedno z obchodných centier by sa malo volať Frambor City. To sa práve dokončuje v severnej časti mesta – v tesnej blízkosti známej siete rýchleho občerstvenia. Druhý, takzvaný OC Klokan, sa taktiež nachádza v stave blížiacom sa k dokončeniu. Ľudia ho nájdu neďaleko od mestského futbalového štadióna.
Rozsiahla ponuka služieb, ale aj známe značky
Začneme retail parkom s názvom OC Klokan. O tom sme ťa na EMEFKA informovali ešte len nedávno, keď sa ukázalo, že do tohto obchodného centra smeruje aj svetoznáma značka Starbucks. Za projektom stojí developerská skupina KLM Real Estate. Tá sa v posledných rokoch rozšírila po celom Slovensku. Do tohto projektu investovala masívnych 21 miliónov eur.
Podľa zdroja by sa v komplexe malo nachádzať až sedemnásť retailových jednotiek. Ľudia tu nájdu značky ako Starbucks, Billa, dm, Dr. Max, Pepco, Sinsay, Intersport, Takko a Planeo elektro.
Frambor City je developerom prezentovaný ako ideálna alternatíva k veľkým nákupným centrám. Údajne by malo ísť o doplnenie občianskej vybavenosti v priemyselnej lokalite, pričom retail park obslúži aj okolité mestské časti. Frambor City teda napĺňa požiadavky vôkol žijúcich ľudí – keďže takéto možnosti v okolí chýbajú.
V tomto retail parku sú zatiaľ potvrdení hráči ako nemecký Lidl, ktorý pohltí dosť veľkú časť plochy budovy. Objavia sa tam však aj značky ako lekáreň Benu a dm drogéria. Ľudia tam už klasicky nájdu trafiku, obchod s nápojmi, chovateľské potreby a bytové dekorácie, textil či obchod so športovým vybavím. Prakticky všetko, čo mestský človek potrebuje. Výhodou je taktiež fakt, že v neďalekom susedstve sa nachádza aj McDonald’s.
Retail parky pribúdajú
Obchodné centrá v podobe retail parkov si získavajú sympatie ľudí hlavne vďaka faktu, že sú praktické. Človek v nich nájde všetky esenciálne veci veľmi rýchlo a nemusí sa zbytočne motať naprieč niekoľkými poschodiami rozsiahleho komplexu.
Na rozdiel od klasických nákupných centier majú tieto predajne vlastný vstup priamo z parkoviska, čo zvyšuje ich dostupnosť. Ďalšou výhodou je, že retailové zóny sa postupne rozširujú aj do menších miest, vďaka čomu sú bližšie k spotrebiteľom.