Svetu dominujú diskonty alebo lacné reťazce. Stále sa rozširujú a bitky s konkurenciou sú neúprosné. Web Interez teraz hlási, že jeden z veľkých diskontných hráčov sa brodí problémami. Ide o jednu z najpopulárnejších obchodných sietí na svete. Práve táto sieť zrealizovala na svojom domácom trhu veľký zásadný krok. U našich susedov sa chystá niečo veľké. Hovoríme o značke Aldi.
Nemecký diskont Aldi je jednou z najznámejších reťazcov nielen v Európe, ale aj v Amerike. Ľudia môžu túto sieť poznať vďaka jej efektívnym prevádzkam a nízkym cenám, ktoré túto značku ženú vpred. Posledné týždne však pre Aldi neboli veľmi prívetivé.
Aldi a jej minulosť
Firma Aldi vznikla v roku 1913, keď si Anna Albrecht otvorila malý obchod s potravinami v nemeckom Essene, v srdci priemyselného regiónu Porúria. Po druhej svetovej vojne obchod prevzali jej synovia Karl a Theo Albrechtovci. Tí sa rozhodli rodinný podnik rozvíjať novým smerom. Ich víziou bolo predávať základné potraviny čo najlacnejšie – bez reklám, prebytočného luxusu či širokého, no zbytočného sortimentu.
Ide o filozofiu, ktorá sa zachovala až dodnes. Zaujímavým medzníkom v histórii firmy je rok 1961, keď sa bratia rozhodli rozdeliť podnik na dve nezávislé vetvy – Aldi Nord a Aldi Süd – ktoré fungujú samostatne dodnes. Ako to teda vyzerá pre túto prastarú značku dnes?
Napríklad u našich susedov – v Poľsku, sa Aldi neustále oddáva súboju s konkurenciou v podobe značiek Lidl a Biedronka. Značka tam prevádzkuje až 360 predajní a vyzerá to tak, že tam nekončí. Chce začať toto číslo drasticky zvyšovať. Problematický je však fakt, že spoločnosť na tomto trhu zaznamenala veľmi veľké straty.
Tieto straty sa údajne vyšplhali až na úroveň 518 miliónov zlotých – alebo 121 miliónov eur. Aldi tieto čísla argumentovala jednorazovými účtovnými odpismi, čo v preklade znamená, že firma si odpíše celú hodnotu majetku naraz – teda hneď v tom roku, keď ho kúpi, namiesto toho, aby ho odpisovala postupne počas viacerých rokov.
Masívna expanzia a koniec internetového obchodu
Aldi však v Poľsku chystá gigantickú expanziu. Veľké rozširovanie obchodnej siete by ešte na konci tohto roka malo znamenať, že značka bude mať v krajine dohromady až 400 kamenných pobočiek. Tam to ale nekončí.
Do roku 2028 by Aldia chcelo v Poľsku vlastniť až 650 predajní a do desiatich rokov až 1 000. Okrem toho by chceli postaviť aj šesť logistických centier. V Nemecku sa zas deje niečo úplne iné. Spoločnosť Aldi tam úplne zrušila svoj internetový obchod. Firma uviedla, že dôvodom je ich plán sústrediť sa na maloobchody v kamenných predajniach.
