Ruský reťazec Mere mieri na Slovensko. Inzerát v azbuke prezradil, kde chce otvárať nové predajne

Uchádzači musia rozumieť azbuke.


Niektoré značky sa na Slovensku objavia potichu, bez veľkej kampane, no napriek tomu dokážu vzbudiť obrovskú pozornosť. Príbeh diskontného reťazca Mere je presne taký – spočiatku pôsobil nenápadne, no v tichosti začal pripravovať plány, ktoré môžu zmeniť trh s lacnými potravinami a tovarom pre domácnosť. Po tom, čo otvoril svoju prvú prevádzku v Banskej Bystrici, má už vyhliadnuté aj ďalšie mestá. A zdá sa, že nejde o malé ambície.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Kto stojí za novou sieťou predajní a prečo sa okolo nej objavujú nejasnosti? To všetko sa začína odvíjať od jednej zaujímavej pracovnej ponuky, ktorá sa objavila na známom portáli – avšak v jazyku, ktorý naznačuje, že nejde o úplne bežný reťazec. Téme sa venoval portál Interez.

Hľadajú človeka, ktorý rozšíri sieť po Slovensku

Za slovenské prevádzky je zodpovedná spoločnosť ChainStores SK, ktorá sa aktuálne púšťa do aktívneho hľadania nových lokalít. Na portáli Profesia.sk sa objavil inzerát na pozíciu manažéra rozvoja siete predajní, ktorého úlohou bude vyhľadávať vhodné priestory, rokovať s prenajímateľmi a spolupracovať na otvorení nových obchodov.

Zaujímavé je, že celý inzerát je napísaný v azbuke. To naznačuje, že spoločnosť cieli na rusky hovoriacich uchádzačov, ktorí poznajú firemnú kultúru a systém fungovania reťazca. Manažér sa má zamerať na štyri mestá – Trnavu, Trenčín, Nitru a Žilinu. Firma ponúka zmluvný plat 1 300 eur a k tomu bonusy za každú novootvorenú prevádzku, ktoré sa budú odvíjať od výsledkov rokovaní.

Shutterstock

Ako sa Mere darí v susednom Česku

Zatiaľ čo na Slovensku sa projekt predajní Mere len rozbieha, v Českej republike už má reťazec pevné základy. Otvoril tam osem predajní – napríklad v mestách ako Plzeň, Písek, Jihlava, Karlove Vary či Ústí nad Labem. Český trh tak slúži ako akási „testovacia verzia“, podľa ktorej sa zrejme bude odvíjať aj slovenská expanzia.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Napriek tomu sa firma v Česku nevyhla kontroverziám. Podľa portálu PageNotFound.cz stojí za ňou bratská dvojica Shnayderovcov, ktorí sa dostali na ukrajinský sankčný zoznam. Dôvodom sú podozrenia z väzieb na ruský režim a možné financovanie prostredníctvom kryptomien, ktoré sa v Rusku začali intenzívnejšie využívať po začiatku konfliktu na Ukrajine. Česká pobočka tieto tvrdenia odmietla a označila ich za nepodložené špekulácie.

Mohlo by ťa zaujímať:

Ruský reťazec Mere nenápadne otvoril svoju prvú predajňu. Lacnejšie ceny zákazníci nikde inde nenájdu

Rovnaký model, nový názov

Reťazec, ktorý v niektorých krajinách vystupuje pod značkou MyPrice, stavia na jednoduchom princípe – nízke ceny vďaka extrémne úspornému fungovaniu. To znamená minimum marketingu, lacné vybavenie predajní a tovar uložený priamo v kartónových krabiciach. Ide o model, ktorý môže byť pre niektorých spotrebiteľov lákavý, pre iných však sporný.

Otázkou zostáva, ako na tento formát zareagujú slovenskí zákazníci a či si reťazec nájde svoje miesto medzi konkurenciou, ktorú dnes tvoria silní hráči ako Lidl, Kaufland či Tesco.

Ruský diskont Mere tak pokračuje vo svojej expanznej stratégii a pokúša sa zakotviť aj na slovenskom trhu. Či sa mu to podarí, ukážu nasledujúce mesiace – no už teraz je isté, že jeho príchod vzbudzuje viac otázok než odpovedí.


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné