Slovensko sa s leteckou spoločnosťou Wizz Air už pozná veľmi dobre. Prevádzkuje totižto lety z Bratislavy do Košíc a naopak. Popri tom však najnovšie prichádza s dvojitým prekvapením pre svojich cestujúcich. Po tretí raz obnovuje svoj exkluzívny program „All You Can Fly“, ktorý umožňuje neobmedzené lietanie počas celého roka, a zároveň oznámil testovanie novej biznis triedy s názvom „Wizz Class“, určenej pre náročnejších cestujúcich, píše web AOL.
Tento obľúbený program, ktorý sa v minulosti stretol s obrovským záujmom, umožňuje zákazníkom cestovať neobmedzene po celej sieti Wizz Airu za ročný poplatok 499 eur. Spoločnosť ponúka celkovo 10-tisíc členstiev, ktoré sú dostupné pre obyvateľov 34 krajín Európy a Blízkeho východu.
„Zistili sme, že veľká časť ľudí, ktorí si zakúpili členstvo ‚All You Can Fly‘, predtým vôbec nebola našimi zákazníkmi. Tento produkt teda nielen odmeňuje verných cestovateľov, ale zároveň priťahuje aj úplne nových,“ uviedla Silvia Mosquera, obchodná riaditeľka Wizz Airu, počas tlačovej konferencie v Londýne.
Má to však svoje háčiky
Členstvo má však svoje pravidlá. Každý let si musia členovia rezervovať najskôr 72 hodín pred odletom, pričom za každý úsek letu sa platí dodatočný poplatok 9,99 eura. Dostupnosť miest je samozrejme podmienená obsadenosťou jednotlivých letov. Podľa interných údajov priemerný člen využije tento benefit deväťkrát ročne, čo z neho robí atraktívny produkt najmä pre častých cestovateľov a freelancerov.
Nová lacnejšia biznis trieda
Okrem toho sa Wizz Air rozhodla vstúpiť aj do segmentu, ktorý doteraz prenechávala tradičným dopravcom – biznis triedu. Novinka s názvom „Wizz Class“ má byť kompromisom medzi komfortom a cenovou dostupnosťou. Sedadlá zostanú rovnaké ako v bežnej ekonomickej triede, no stredné sedadlo bude zablokované, čím cestujúci získajú viac priestoru a súkromia – podobne ako v krátkych biznis letoch niektorých amerických nízkonákladových spoločností.
„Neočakávam, že polovica lietadla bude obsadená biznis cestujúcimi, no ako rastie počet obchodných pasažierov, zvyšuje sa aj ich dopyt po väčšom komforte,“ vysvetlil Michael Delehant, hlavný obchodný a prevádzkový riaditeľ Wizz Airu. Podľa neho je cieľom projektu osloviť najmä malých podnikateľov a cestovateľov, ktorí nechcú platiť prémiové ceny, no zároveň požadujú vyšší štandard.
Pilotné testovanie „Wizz Class“ sa začne už v decembri 2025 na vybraných letoch z Budapešti, Bukurešti, Varšavy, Ríma a Londýna. Mosquera doplnila, že biznis sedadlá budú situované v prvom rade lietadla a cestujúci budú môcť využiť prednostné nástupné právo a ďalšie doplnkové služby.
Tento krok je súčasťou širšej stratégie Wizz Airu, ktorá reaguje na meniace sa potreby cestujúcich. Viaceré nízkonákladové aerolínie, najmä v USA, sa snažia prilákať prémiových klientov a rozšíriť ponuku o pohodlnejšie cestovanie. Wizz Air týmto krokom naznačuje, že aj v rámci „budget travel“ možno ponúknuť vyššiu úroveň komfortu bez dramatického nárastu cien.
Wi-Fi a pokračujúce problémy
Ako informuje web TV Noviny, ďalšou zaujímavou novinkou bude služba Wizz Play. Tá má priniesť na palubu prístup k Wi-Fi. Aj toto má háčik – zavedie sa len vo Veľkej Británii na určitých trasách, kde sa bude testovať. Ak sa medzi zákazníkmi osvedčí, rozmiestni sa aj do iných trás.
Spoločnosť sa však momentálne potýka s viacerými problémami. Akcie Wizz Airu klesli v roku 2025 o 24 %, pričom prevádzku obmedzujú poruchy motorov Pratt & Whitney na viacerých lietadlách. Až 41 strojov je momentálne odstavených. V lete navyše spoločnosť ukončila operácie v Abú Zabí. Odôvodnila to geopolitickou nestabilitou, regulačnými prekážkami a zhoršenou efektivitou motorov v tamojšej klíme.
Wizz Air však aj napriek týmto komplikáciám pokračuje v expanzii a prispôsobuje sa novým trendom. Kombinácia neobmedzeného lietania a nového konceptu „Wizz Class“ ukazuje, že aj nízkonákladová letecká spoločnosť dokáže priniesť inovatívne riešenia.





















