Na Slovensku sa pomaly, ale isto usádza ďalší zahraničný reťazec. Hoci jeho meno znie povedome najmä tým, ktorí cestovali po Nemecku, mnohí Slováci si ho len nedávno všimli po prvýkrát. Príťažlivý koncept lacného tovaru a nostalgický nádych klasického obchodného domu z minulosti láka zákazníkov naprieč krajinou. Teraz sa Woolworth chystá rozšíriť svoju stopu ešte ďalej – tentoraz na východ Slovenska.
Východniari sa už čoskoro dočkajú ďalšej prevádzky, ktorá má prilákať tisíce nakupujúcich. Kým prvé obchody otvorili svoje brány v hlavnom meste a väčších mestách, najnovšia pobočka prichádza do regiónu, kde podobných možností doteraz nebolo veľa. Téme sa venoval portál Interez.
Nová zastávka: Spišská Nová Ves
Po Bratislave, Prešove a Michalovciach mieri Woolworth do Spišskej Novej Vsi, kde už zajtra otvorí svoj nový obchod. Nachádzať sa bude v známej obchodnej zóne S1 Center, v susedstve viacerých populárnych značiek. Strategická poloha zaručí, že Woolworth nebude mať núdzu o zákazníkov – práve naopak, stane sa silným konkurentom pre domácich aj zahraničných hráčov.
Expanzia tu však nekončí. Reťazec plánuje do konca roka otvoriť až desať predajní po celom Slovensku, pričom už teraz má pripravené ďalšie lokality. V roku 2026 chce ich počet zdvojnásobiť a pokryť všetky hlavné regióny. Po Spišskej Novej Vsi sa nová pobočka otvorí začiatkom novembra v Ružomberku. V hľadáčiku sú aj Žilina, Liptovský Mikuláš, Trnava či Revúca.
Návrat legendy z minulosti
Woolworth nie je žiadny nováčik v maloobchode. Jeho história siaha až do 19. storočia, keď bol v USA jedným z prvých obchodných domov so širokým sortimentom lacného tovaru. Po rozpade pôvodného impéria prežila najmä nemecká vetva, ktorá si zachovala meno a filozofiu „veľa za málo“.
Po finančných problémoch prišiel v roku 2010 úspešný reštart – Woolworth sa stal opäť populárnym, najmä v Nemecku. Dnes má stovky predajní v Rakúsku, Poľsku a Česku, a Slovensko je ďalšou prirodzenou zastávkou jeho rastu.

Lacné, ale štýlové
Silou Woolworthu je rozmanitý tovar za ceny, ktoré nezaťažia peňaženku. Zákazníci tu nájdu oblečenie, bytové doplnky, hračky aj kozmetiku – väčšina položiek stojí menej ako tri eurá. Tento model si Slováci rýchlo obľúbili, pretože kombinuje prístupnosť s prekvapivo pestrým výberom.
Reťazec však nechce zostať len pri lacnom sortimente. Do ponuky pridáva aj prémiovejšie produkty, ktoré majú osloviť zákazníkov hľadajúcich vyššiu kvalitu, no stále za rozumnú cenu.
Ambiciózna vízia do budúcna
Vstup na Slovensko je iba jedným krokom v širšom pláne. Woolworth plánuje v celej Európe vybudovať sieť až piatich tisíc predajní. Slovensko a Česko pritom zohrávajú v tejto expanzii dôležitú úlohu – majú sa stať akýmsi mostom medzi západným a východným trhom.
Ak bude rozširovanie pokračovať podobným tempom, Woolworth by sa mohol zaradiť medzi najdostupnejšie a najnavštevovanejšie siete v krajine.
 
 






















