Kto nedrží krok s trendami, toho čaká úpadok. Krutá trhová logika tlačí obchodné reťazce k tomu, aby neustále prichádzali s novými produktami, ktoré by dokázali zaujať nakupujúcich. Inšpirácia pritom môže prísť z akéhokoľvek smeru. Lidl do svojej ponuky zaradil zaujímavý výrobok inšpirovaný postavičkami Labubu.
Figúrky Labubu stále patria k najväčším trendom roku 2025. Huňaté postavičky od čínskeho výrobcu Pop Mart sa stali globálnym hitom a postarali sa o raketový nárast trhovej hodnoty čínskej firmy. Pop Mart v tomto ukazovateli šokujúco prekonal aj ruského energogiganta Gazprom. O Labubu ľudia tvoria memes a dočkali sme dokonca sa aj toho, že Sony Pictures oficiálne potvrdil prípravy Labubu filmu.
Labubu čokoláda
V týchto dňoch Lidl zaradil do svojej ponuky originálny výrobok, ktorým potvrdil svoju schopnosť zareagovať na trendy a aktuálne dianie v populárnej kultúre. Na sociálnych sieťach sme mali možnosť vidieť príspevky predstavujúce novinku zvanú Chocoboo – Labubu čokoládu.
Nový výrobok môžeme nájsť aj v aktuálnom Lidl letáku. Chocoboo je opísaný ako „figúrka z mliečnej čokolády s náplňou“. Stogramový výrobok sa predáva za 4,67 €. V ponuke sú dve verzie. Labubu čokoláda vo fialovom balení má lieskovoorieškovú náplň, tá v oranžovom balení je zasa s príchuťou sušienok a karamelu.
Prezentácia na sociálnych sieťach
Labubu čokoláda Chocoboo bola odprezentovaná aj prostredníctvom veselého videa uverejneného na platformách TikTok a Instagram. V krátkom klipe figuruje Andrej Bičan, ktorý je hlavnou tvárou v zábavných videách Lidlu.
Stojí za to spomenúť, že videá, ako sú tieto, majú u Slovákov veľký úspech. Aj vďaka nim sa Lidlu podarilo získať 100-tisíc sledujúcich len zhruba za pol roka od založenia slovenského profilu na TikToku. Krátke videá sú jednoducho jazyk, ktorému rozumie každý, predovšetkým mladšie ročníky.
Labubu pod stromček
S blížiacimi sa Vianocami sa dá očakávať, že Labubu bude tento rok populárnym darčekom. Z viacerých krajín sveta sa však šíria upozornenia pripomínajúce, že mnohé Labubu na trhu môžu byť falzifikátom.
Tieto výrobky spôsobujú finančné straty originálnemu výrobcovi Pop Mart a zároveň môžu predstavovať zdravotné riziko – nedá sa totiž zaručiť, že farbivá a iné materiály spĺňajú požadované štandardy kvality.

BBC uvádza niekoľko znakov, podľa ktorých sa dá identifikovať originálna postavička Labubu. Originálne Labubu majú matnú krabicu, na ktorej sa nachádza QR kód a holografická nálepka s logom Pop Mart.
Samotná figúrka má deväť zubov trojuholníkového tvaru, červené líčka a pohyblivé končatiny. Novšie modely disponujú značkou viditeľnou pod UV svetlom, ktorá sa nachádza na spodku pravej nohy.





















