Medzinárodná vlaková linka medzi Prahou, Bratisavou a Budapešťou prechádza veľkou modernizáciou. Koncom roka na nej začne jazdiť jedna z najmodernejších súprav v strednej Európe. Vlak, ktorý dnes predstavili tri národné železničné spoločnosti, má cestujúcim priniesť komfort, aký na tejto trase doteraz nepoznali.
ZSSK, České dráhy a maďarské MÁV odprezentovali novú súpravu ComfortJet priamo na bratislavskej hlavnej stanici. Práve odtiaľ sa bude v najbližších týždňoch pravidelne objavovať na medzinárodných spojoch.
Čo je ComfortJet a prečo je taký prelomový?
ComfortJet je deväťčlánková súprava s kapacitou 555 miest, z toho 99 v prvej triede. Nechýba ani reštauračný vozeň s 18 miestami. Na dĺžku má 237 metrov a je pripravený jazdiť rýchlosťou až 230 km/h.
Na Slovensku pôjde maximálne 140 km/h, v Česku 160 km/h – nie preto, že by viac nevedel, ale preto, že infraštruktúra nedovoľuje vyššiu rýchlosť.
Hovorca ZSSK Ján Baček opisuje nový vlak ako vozidlo, ktoré na linku prináša „výrazne vyšší štandard komfortu“. Súprava je tichá, bezbariérová, má priepustné prechody, Wi-Fi, zásuvky, USB porty, okná prepúšťajúce mobilný signál a dokonca aj palubný informačno-zábavný portál.
ZSSK plánuje rozšírenie aj na Slovensku
Podpredseda predstavenstva ZSSK Rastislav Glasa uviedol, že ComfortJet je ukážkou toho, ako by malo vyzerať moderné cestovanie vlakom v roku 2025 a ďalej.
„Do budúcna plánujeme obdobné súpravy nasadiť aj na vnútroštátne vlaky medzi Košicami a Bratislavou,“ doplnil.
České dráhy deklarujú, že na trasu do Bratislavy a Budapešti ich vyšlú najneskôr v polovici decembra. Maďarský partner MÁV pripomína, že medzi tromi krajinami jazdí ročne takmer pol milióna ľudí a nový štandard môže ich počet ešte zvýšiť.





















