Olympijský hokej je ohrozený. Aréna stále nie je dokončená a plán B neexistuje

Mužský olympijský hokejový turnaj by sa mal začať vo februári.


Asi nikto nepochybuje o tom, že pre krajiny, ktoré sa stanú organizátormi olympijských hier, sú fungujúce športoviská jedným z najdôležitejších aspektov. Hokejový turnaj sa len tak na lúke asi ťažko uskutoční. Keď nie sú priestory, nie je ani olympiáda.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Zdá sa však, že talianski organizátori budúcoročnej zimnej olympiády situáciu podcenili. New York Post upozorňuje na fakt, že milánska aréna, v ktorej by sa už o pár mesiacov mal uskutočniť hokejový turnaj, ešte stále nie je dobudovaná. Neexistuje pritom žiaden plán B a toto zaháľanie Talianov môže ohroziť celý turnaj.

Ako by to malo vyzerať?

Podľa oficiálneho webu olympiády sa Santagiulia Ice Hockey Arena nachádza vo štvrti Santa Giulia v Miláne. Modernú halu stavia súkromný investor pre olympiádu a paralympiádu a následne by mala slúžiť na iné športové podujatia a koncerty. Jej kapacita je (bude) 14-tisíc miest na sedenie.

Hokej na budúcoročnej olympiáde je ohrozený. Aréna, v ktorej by sa zápasy mali odohrávať, stále nie je dokončená.
Profimedia

V rámci olympijských hier by sa hala mala začať využívať 5. februára 2026, keď sa začína ženský hokejový turnaj. Hokejisti-muži nastúpia na ľad o šesť dní neskôr. Aspoň tak znie plán. Skutočnosť je taká, že krátko pred otvorením očakávaného podujatia Santagiulia Ice Hockey Arena ešte stále nie je dokončená a finišovanie tohto projektu načas si vyžiada extrémne nasadenie pracovníkov.

Niet plánu B

„Neexistuje žiadny plán B,“ povedal v sobotu agentúre Associated Press Andrea Francisi, hlavný prevádzkový riaditeľ pre hry v Miláne Cortina. Francisi je presvedčený, že športovisko bude dokončené včas. Pracovníci vraj výrazne zvýšili tempo práce a vďaka tomu si Francisi myslí, že areál bude „na 100 %“ pripravený pred začiatkom olympiády.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Hokej na budúcoročnej olympiáde je ohrozený. Aréna, v ktorej by sa zápasy mali odohrávať, stále nie je dokončená.
Profimedia

New York Post pripomína, že v istom ohľade Taliani už teraz neskutočne zaostávajú. Olympijské športoviská totiž zvyknú byť testované rok predtým, ako sa uskutoční samotné podujatie. Hala teda mala byť hotová už na začiatku roka 2025 a v priebehu niekoľkých uplynulých mesiacov sa v nej malo odohrať množstvo podujatí, ktoré by pomohli vychytať prípadné nedostatky.

Športovisko dokončené na poslednú chvíľu môže predstavovať dokonca aj bezpečnostné riziko pre športovcov a návštevníkov. V zhone sa ľahko prehliadnu dôležité opatrenia.

Čo čaká slovenských hokejistov?

Prvý zápas olympijského mužského hokejového turnaja sa uskutoční 11. februára (ak Taliani dokončia halu). Slovenská reprezentácia otvorí celé podujatie duelom proti tradične neobľúbenému súperovi z Fínska. Okrem nich si zmeria sily aj s domácim výberom Talianska a so Švédskom.

Hokej na budúcoročnej olympiáde je ohrozený. Aréna, v ktorej by sa zápasy mali odohrávať, stále nie je dokončená.
TASR
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Do štvrťfinále postúpia víťazi troch skupín spolu s najlepším tímom z druhých miest. V play-off o štvrťfinále si zahrá osem mužstiev, pobijú sa o zvyšné pozície medzi najlepšiu osmičku turnaja.

Nové dresy

SZĽH nedávno predstavil nové dresy, ktoré budú slovenskí reprezentanti nosiť najbližšie štyri roky. Kolekcia zostáva verná tradičným farbám – domáci dres je v tmavomodrej, hosťujúci v bielej. Na hrudi, samozrejme, nechýba štátny znak. Vo videu k predstaveniu sa objavili Marek Hrivík a Peter Cehlárik, ktorí patria medzi kandidátov na kapitána či jeho asistenta počas ZOH 2026.

V nových dresoch sa slovenský tím pokúsi obhájiť bronzové medaily z Pekingu 2022. Konkurencia však bude ešte silnejšia, keďže na turnaji sa po ôsmich rokoch predstavia aj hviezdy NHL.

„Silueta Tatier sa stala dominantným vizuálnym prvkom nového dizajnu, ktorý spája moderný štýl hokejových dresov s tradičným odkazom na našu krajinu. Nový dres vznikol v spolupráci s dizajnérmi spoločnosti, ktorá vyrába dresy pre Medzinárodnú hokejovú federáciu (IIHF), a členmi marketingového tímu Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH),“ napísal zväz na svojom webe.

Mohlo by ťa zaujímať:

Takto by vyzerali vianočné trhy, keby na nich predávali slovenskí politici (časť II.)


Tagy:
REKLAMA
Peter Strhan
V EMEFKE pôsobím od roku 2017, teda od samotného založenia portálu. Mojou vášňou je internetová kultúra, súčasné trendy a svet humoru a memes, ktorým sa venujem aj vo svojich článkoch.Okrem toho ma zaujímajú témy z oblasti vedy, technológií a histórie. Blízko mám aj k umeniu a hudbe, a vždy si nájdem čas na pútavú vernisáž alebo dobrý koncert. Mojím cieľom je prinášať čitateľom obsah, ktorý ich pobaví, inšpiruje a zároveň rozšíri ich obzory.
Najčítanejšie
Podobné