Slováci nakupovali ako besní. Black Friday na Slovensku trhal rekordy, takúto sumu eshopy zarobili

Black Friday poslal tržby na historické maximum.


Slováci si Black Friday opäť užili naplno. Podľa dát spoločnosti Shoptet, ktorá prevádzkuje technické riešenia pre viac než 7600 online obchodov, bol tento rok ešte silnejší než ten minulý. Objednávky pribúdali vo veľkom a november sa stal jedným z najvýkonnejších mesiacov pre slovenský e-commerce sektor.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Nárast tržieb aj počtu objednávok

Shoptet hlási, že obrat počas Black Friday týždňa dosiahol 18 miliónov eur. Vlani to bolo 14,5 milióna. Ide teda o takmer 25 % medziročný nárast.

Objednávky rástli rovnako výrazne: z vlaňajších 170-tisíc sa ich počet vyšplhal na 200-tisíc.Black Friday dlhodobo potvrdzuje svoju silu. Slováci nakupovali ešte intenzívnejšie ako minulý rok, uviedol Ivo Mrena zo Shoptetu.

Priemerná zľava bola 20 % a e-shopy museli uvádzať najnižšiu cenu

Zľavy sa podľa Mrenu pohybovali okolo 20 %. Zároveň pripomenul, že podľa legislatívy musí každé oznámenie o akcii obsahovať aj najnižšiu cenu za posledných 30 dní, čo zákazníkom umožňuje jednoduchšie odhaliť reálne zľavy.

Black Friday už nie je len jeden deň

Mnohé e-shopy začali kampane už začiatkom novembra. Cieľom bolo predbehnúť konkurenciu a zároveň rozložiť logistický nápor. Vďaka tomu sa nenaplnil klasický scenár preťažených skladov a kuriérov v jeden jediný deň.

Ľudia si zvykli nakupovať v tomto období. Často čakajú aj mesiace na výhodné ceny,dodáva Mrena.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

November bol rekordný – 62 miliónov eur

Dáta ukazujú, že každý novembrový týždeň prekonal ten predchádzajúci. Vyvrcholením bol práve Black Friday týždeň. Celkové novembrové tržby dosiahli takmer 62 miliónov eur, čo znamená 19 % medziročný rast.

Počet objednávok sa dostal na hranicu 700-tisíc.

Mohlo by ťa zaujímať:

Toto je hranica, ktorú by si pri kúpe auta nikdy nemal prekročiť. Inak ťa to finančne zruinuje

Najviac sa predávalo vybavenie do domácnosti

Medzi najpopulárnejšími kategóriami dominoval:

  • dom a záhrada
  • kozmetika a parfumy
  • oblečenie a doplnky

Zákazníci najčastejšie platili na dobierku alebo kartou cez Shoptet Pay. Pri drahších položkách prevažoval bankový prevod či osobná platba pri preberaní.

Packeta potvrdila pozíciu jednotky

Medzi dopravcami zvíťazila Packeta, ktorá pre Shoptet e-shopy doručila viac než 250-tisíc zásielok. Na druhom mieste skončilo GLS, za ním Slovenská pošta.


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné