Výstavba predĺženia električkovej trate do bratislavskej Petržalky je aktuálne viac ako mesiac v omeškaní. Ako informoval portál imhd.sk, zhotoviteľ nestihol prvý míľnik na základe harmonogramu prác schváleného hlavným mestom.
Podľa portálu má zhotoviteľ stanovené štyri míľniky, ktoré zahŕňajú zrealizovanie vybraných stavebných prác. Pri oneskorení jednotlivých míľnikov môže mesto zhotoviteľovi uložiť sankciu vo výške 0,5 percenta akceptovanej zmluvnej hodnoty zákazky bez DPH.
Ako uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková, prvý míľnik, ktorý sa týka konkrétnych stavebných prác na Združenom moste Rusovská cesta a na premostení Chorvátskeho ramena, je na základe zmluvného harmonogramu v omeškaní aktuálne viac ako mesiac.
„Predpokladané ukončenie prác na prvom míľniku podľa revidovaného harmonogramu vychádza na júl 2022. Znamená to, že práce sú síce v omeškaní, ale stále platí harmonogram, ktorým zhotoviteľ deklaruje, že stavbu dokončí v predpokladanej lehote výstavby,“ skonštatovala hovorkyňa. Ako dodala, zhotoviteľ tiež deklaruje, že určité omeškania dobehne.
O predlžovaní lehoty výstavby električkovej trate do Petržalky mesto z dôvodu nesplnenia Míľnika č. 1 podľa hovorkyne magistrátu neuvažuje, čo deklaroval aj zhotoviteľ v revidovanom harmonograme prác viazanom k zmluve o dielo. „Hlavné mesto bude postupovať v zmysle platnej zmluvy o dielo, z ktorej vyplýva aj možnosť uplatniť penalizačnú pokutu,“ doplnila Schmucková.
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka 18. novembra 2021. Trať by mala byť dokončená do konca roka 2023, celková hodnota zákazky je 74 585 994 eur bez DPH.
Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.