Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 22.11.2024
sk
Cecília
cz
Cecílie
Zdroj: ©Shutterstock

Ako vznikli názvy týchto svetoznámych značiek? Niektoré ťa prekvapia

Niekedy sú tie najjednoduchšie riešenia tými najlepšími.

Aj niekomu, komu výraz marketing nič nehovorí, je jasné, že pre firmu je správne zvolený názov extrémne dôležitý. Takmer všetky poriadne úspešné projekty sa môžu chváliť menom, ktoré má istý šmrnc a dá sa dobre zapamätať.

Dôkazom skutočne skvelých pomenovaní spoločností sú zaužívané slová pre výrobky, ktoré sú odvodené od názvov konkrétnych značiek. Ako je vidieť, niektoré názvy ukrývajú hlbokú myšlienku a príbeh, ďalšie za svoj vznik vďačia tomu, že jednoducho dobre znejú. O názvoch týchto značiek informoval Business Insider.

IBM

Takmer každý z nás pozná niekoho, kto aspoň nejaký čas robil v bratislavskej pobočke tohto giganta. Spoločnosť najprv vyvíjala mechanické počítacie stroje, potom počítače a v priebehu rokov sa stala najväčšou firmou v oblasti informačných technológií.

V časoch druhej svetovej vojny IBM vyrábala dokonca aj karabíny M1 pre americkú vládu. Skratka IBM, s ktorou sa stretávame takmer každodenne, znamená International Business Machines.

Nike

Americká spoločnosť si meno vypožičala od starogréckej bohyne Niké. Niké v antickom svete nemala na starosti nič iné, ako víťazstvo – niečo, čo sa svojim zákazníkom snaží zaručiť aj populárna značka športového vybavenia.

Shutterstock

Fanta

Populárny nápoj vznikol v nemeckej pobočke Coca Coly. Keď sa vymýšľal názov pre novinku, vedúci podriadených vyzval, aby použili svoju fantáziu. Keďže sa asi práve chystali na obednú prestávku, jeden zamestnanec toto slovíčko (fantázia) len skrátil a hodil do éteru. Zrejme ani sám nečakal, ako veľmi bude tento návrh úspešný.

Google

Gúglovanie je dnes takmer synonymom vyhľadávania na internete. Nejako však muselo vzniknúť aj samotné slovo Google. Na svedomí ho má jeden študent, ktorý sa zúčastnil brainstormingu na Stanfordskej univerzite. Podarilo sa mu skomoliť termín googolplex, čo je vedecké označenie pre jedno z najväčších opísateľných čísel.

Shutterstock

Cadillac

Štýlové vozidlá nesú meno zakladateľa Detroitu, mekky amerického automobilového priemyslu. Mesto založil francúzsky objaviteľ Antoine de la Mothe Caddilac. Spoločnosť týmto menom chcela poukázať na objaviteľského ducha a dobrodružstvá v neznáme.

Odporúčame prečítať:

Vyliata voda zamrzla pred dopadom na zem a z oblohy padali mŕtve vtáky. Tak vyzerala najstudenšia zima v histórii meraní na Slovensku

Reebok

Reebok patrí medzi najúspešnejších výrobcov športovej obuvi. Kedysi firma fungovala pod názvom J. W. Foster & Sons, no rozhodla sa od neho upustiť. Impulzom na to bol inšpirujúci objav zakladateľovho vnuka – ten v juhoafrickom slovníku objavil antilopu grey rhebok. Meno elegantného a rýchleho zvieraťa sa skutočne uplatnilo.

Shutterstock

Audi

Audi je názov veľmi príjemný na počutie. To ale nemôžeme povedať o mene Horch. Nemecký zakladateľ August Horch svoju automobilku preto nepomenoval po sebe, ale prišiel s rafinovanejším riešením. Svoje priezvisko, ktoré znamená „počúvaj“preložil do latinčiny a vyšiel mu podarený názov Audi.

Volkswagen

Dnes patrí Nemecko medzi absolútnu svetovú špičku automobilového priemyslu, no nie vždy tomu tak bolo. V prvej polovici 20. storočia si automobily mohli dovoliť len tí najbohatší. V 30. rokoch sa na trhu objavil Volkswagen, ktorý sa situáciu rozhodol zmeniť masovo dostupnými modelmi. Názov spoločnosti znamená „ľudový voz“.

Pixabay

Lego

Lego, najlepšiu vec, ktorú dalo Dánsko svetu, poznáme všetci. Nie každý ale vie, čo znamená jej názov. Pomenovanie je odvodené od frázy „leg godt“, čo znamená niečo ako zahraj sa dobre.

Adidas

Firmu po sebe pomenoval jej zakladateľ, nemecký obuvník Adolf Dassler. Adi je domáca verzia mena Adolf, ku ktorej pridal tri písmená zo svojho priezviska. V USA je rozšírené mylné presvedčenie, že ide o akronym z frázy „All Day I Dream About Soccer.“ Je to absolútny nezmysel už len preto, že nemecká spoločnosť by určite pre futbal nepoužila americký výraz soccer.

Shutterstock

Skype

Estónsko je krajina, o ktorej toho bežný Slovák vie naozaj málo. Malý pobaltský štát ale patrí medzi technologických gigantov a v oblasti informatizácie by mohol byť vzorom každému. Aj telekomunikačná aplikácia Skype je jednou z veľkých estónskych inovácií.

Názov Skype vznikol z pôvodného označenia Sky peer-to-peer, ktoré bolo skrátené ako Skyper a neskôr dostalo svoju finálnu verziu, používanú dodnes.

Amazon

CEO Jeff Bezos chcel od začiatku svoju spoločnosť pomenovať názvom, začínajúcim sa na A. Amazon (podľa rieky Amazonka) jeho podmienku spĺňal a navyše mal pekný obrazný význam – tak, ako je Amazonka najväčšou riekou sveta, je aj Amazon jednou z najväčších „riek“ internetu.

Shutterstock

Reddit

Asi každý si všimne, že ide o hru s anglickou frázou „read it“. Zaujímavosťou ale je, že slovíčku reddit sa v latinčine dá pripísať význam „dať na schválenie“, čo je vlastne niečo, čo používatelia Redditu pridávaním príspevkov robia.

Virgin

Pod skupinu Virgin patrí niekoľko miliónových firiem, ktoré zabrdli do všetkých možných oblastí, od hudobného vydavateľstva až po leteckú prepravu. Podľa životopisu Richarda Bransona názov Virgin navrhol jeden zo zamestnancov, pretože celú firmu považoval za nováčikov „nepoškvrnených“ biznisom.

Shutterstock

PEZ

Ďalšia nemecká značka, ktorej názov vznikol skrátením škaredého dlhého slova. Tentoraz to bolo slovíčko pfefferminz. Prvé cukríky tohto výrobcu totiž mali chuť mäty. Dnes by sme si ani nedokázali predstaviť, že by PEZy neexistovali v tuctoch rôznych druhov.

Odporúčame prečítať:

Profesionálny spoločník o svojej práci: Na šialené nápady ženy nahováram ja. Koľko stojí 10-minútové vystúpenie? (ROZHOVOR)

Kodak

Niektoré názvy sa spájajú so zaujímavým príbehom. A potom je tu Kodak. George Eastmann, zakladateľ firmy, mal rád písmeno K a potreboval jednoduchý názov. Výsledkom je slovo Kodak, ktoré nemá absolútne žiaden význam.

Pixabay

Volvo

Spoločnosť bola založená ako jedna z vetiev firmy, vyrábajúcej guľôčkové ložiská. Guľôčkové ložisko je nenápadná súčiastka, okolo ktorej sa ale točí celý svet priemyslu. Názov Volvo vznikol použitím latinského výrazu pre „gúľam sa“.

Häagen-Dazs

Häagen-Dazs je celosvetovo populárna zmrzlina a pôvod jej mena je skutočne bizarný. Reuben Mattus, poľský židovský emigrant a majiteľ značky, týmto názvom vzdal hold Dánsku, ktoré počas druhej svetovej vojny poskytlo pomoc mnohým židovským utečencom. Häagen-Dazs v skutočnosti dánsky len znie a v dánčine nemá žiaden význam. V dánskom jazyku dokonca ani neexistuje písmeno ä.

Shutterstock

Nikon

Názov je spojený z japonských slov „nippon“ a „kogaku“, čo spolu znamená japonská optika. Spoločnosť, ktorá je japonská a venuje sa optike, by si lepší názov skutočne nemohla priať. Veľkou výhodou je aj to, že ide o jednoduché pomenovanie, ľahko vysloviteľné asi vo všetkých jazykoch sveta.

Sony

Japonský obor má na svedomí mnohé milované produkty, spájané predovšetkým s hudbou a zábavou. O Playstatione alebo Walkmane počul určite každý. Sony má okrem výroby elektroniky pod palcom aj gigantické hudobné vydavateľstvo. Samotné pomenovanie Sony je výsledkom spojenia latinského slova sonnus (zvuk) a amerického slangového výrazu sonny (mladý a bystrý chalan).

Shutterstock

Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.