Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas dostal objednávky na nepredané topánky značky Yeezy za viac než 500 miliónov eur. Objednávky tak prekonali prognózu spoločnosti a zvýšili jej šance, že odpisy nebudú také vysoké, ako sa pôvodne obávala. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na denník The Financial Times (FT).
Denník citoval zdroje oboznámené so situáciou, podľa ktorých firma získala na 4 milióny párov obuvi značky Yeezy objednávky v hodnote viac než 508 miliónov eur. To je „omnoho viac, než predstavoval najoptimistickejší odhad spoločnosti,“ uviedol FT. Vysoký dopyt v rámci prvého kola online predaja obuvi by tak malo Adidas ochrániť od vysokých odpisov na zvyšné zásoby topánok, dodal denník.
Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West. Strata dovtedy mimoriadne ziskového produktu stála Adidas v 1. kvartáli na tržbách približne 440 miliónov USD (395,58 milióna eur). Dopyt po obuvi, ktorej predaj sa zastavil, však prudko vzrástol a záujemcovia sú ochotní za topánky zaplatiť podstatne viac, než predtým. Vedenie Adidasu sa k informáciám v britskom denníku odmietlo vyjadriť. Uviedlo iba, že výsledky za ostatný kvartál zverejní firma 3. augusta.
Už v máji spoločnosť oznámila, že časť produkcie značky Yeezy predá, pričom časť z príjmov z predaja poputuje organizáciám bojujúcim proti rasizmu a antisemitizmu. „Spálenie výrobkov by nebolo riešením,“ povedal vtedy šéf Adidasu Björn Gulden.
Aký objem financií jednotlivým organizáciám pôjde, o tom sa stále diskutuje, dodal The Financial Times s odvolaním sa na zdroje. V prvom kroku spoločnosť vybrala päť charitatívnych organizácií v USA a Číne.