Aitana však nie je jediná v portfóliu známej agentúry. Ďalšia je napríklad nakrátko ostrihaná Lia Byte, ktorá je podľa informácií na stránke speváčkou a songwriterkou s hereckými ambíciami. Paradoxne, jej hudobnú tvorbu by si na YouTube či Spotify hľadal márne. Neexistuje. Ide len o umelo vytvorený charakter. Aj to značí, že tvorcovia sa týmto postavám snažia dodať osobnosť a príbeh pre väčšiu autenticitu.

Milióny followerov a spolupráce s gigantmi
Tvorcovia zo španielskej spoločnosti zároveň tvrdo odsudzujú preplácanie skutočných celebrít, ktoré berú v rámci spoluprác naozaj nehorázne peniaze. „Kim Kardashian zarobí milión eur za fotku na Instagrame a nelieči rakovinu. Nikto nezarobí milión eur za nahranie fotky na sociálnu sieť, zdá sa mi to absurdné,“ povedal Rubén Cruz, zakladateľ spoločnosti a zároveň jeden z dizajnérov.
The Clueless sa tak vraj snaží pomôcť znížiť trhové ceny a podporiť malé spoločnosti, ktoré si nemôžu dovoliť veľké reklamné kampane. Paradoxne, s AI influencerkami už kooperujú podľa TA3 aj tie najznámejšie značky. Spoluprácami s gigantmi ako Cosmopolitan, Vogue, Balmain či SONY sa môže pýšiť napríklad virtuálna modelka Shudu Gram, ktorú vytvoril Cameron James Wilson z agentúry The Diigitals Agency.
Iná virtuálna modelka, Lil Miquela z LA, ktorá má až 2,4 milióna followerov, zas spolupracovala so značkami ako Prada alebo Calvin Klein a v globálnej kampani Samsung Galaxy v roku 2019 sa dokonca objavila po boku hollywoodskej hviezdy Millie Bobby Brown známej zo seriálu Stranger Things.
Úplne prvenstvo v počte sledujúcich (7,8 milióna) má Lu do Magalu. Veľkú popularitu po celom svete však má aj Emily Pellegrini, Bermuda Is Bae, Milla Sofia, Imma alebo Kyra. A ako píše Fontech, virtuálnu influencerku máme dokonca aj na Slovensku. Nesie meno Bejby Blue a má vyše 20-tisíc followerov.
Politické ambície
Ak si bol v tom, že sociálne siete sú jediným teritóriom týchto virtuálnych dievčat, teraz sa podrž. Ako sme ťa už informovali v apríli, talianska AI influencerka Francesca Giubelliová má aj politické ambície. Chce sa totiž uchádzať o post primátorky Ríma v komunálnych voľbách v roku 2027. Nie, nie je to vtip.
Vytvorilo ju trio Emiliano Belmonte, Valeria Fossatelliová a Francesco Giuliani. Ich hnutie má ambíciu predstavovať dôveryhodnú a modernú alternatívu voči súčasnému magistrátu pod vedením Roberta Gualtieriho z Demokratickej strany. Hnutie chce implementovať nové technológie, predovšetkým umelú inteligenciu, do verejnej a politickej diskusie, pretože verí, že tieto nástroje môžu výrazne prispieť k zefektívneniu administratívnych procesov. Aj ty začínaš byť znepokojený?
Krádež videí a lákavý obsah pre dospelých
Poďme na záver k ešte temnejším zákutiam sociálnych sietí. Ako píše portál Nextech, vďaka rozmachu takzvanej deepfake technológie správcovia profilov rôznych AI influenceriek na Instagrame získali veľké množstvo followerov a milióny pozretí tým, že v skutočnosti iba kradli videá skutočných žien, aby konkrétne profily vyzerali autentickejšie.
V praxi to znamená, že zväčša ukradli fotku alebo video od skutočnej ženy/modelky, prípadne od viacerých žien, a skombinovali ich, pričom tvár pôvodnej ženy digitálne upravili pomocou umelej inteligencie tak, aby ju nebolo možné spoznať. Následne, pre väčší profit, začali správcovia na IG profiloch dávať odkazy na rôzne spoplatnené stránky pre dospelých, na ktorých predplatitelia môžu nájsť aj odvážnejšie fotky spomínaných AI modeliek.
Síce spoločnosť Meta už viacero podobných účtov, ktoré nazbierali ilegálnou cestou aj státisíce followerov, vymazala, tento trend je, žiaľ, stále populárny a existuje veľa špekulantov snažiacich sa touto nezvyčajnou formou zarobiť veľkú sumu peňazí.