Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 2.11.2024
sk
cz
Památka zesnulých

Aj tento rok môžeš hlasovať v anticene Sexistický kix. Sexizmu sa nevyhlo ani pohrebníctvo

Hlasovať môžeš do 3. decembra.


Aj tento rok prebieha súťaž o anticenu Sexistický kix, hlasovať v nej môžeš do 3. decembra. Anticena tematizuje problematiku sexizmu v reklame a upozorňuje aj na vplyv sexizmu v reálnom živote. Celý projekt vznikol pod krídlami mimovládnej organizácie Aliancia žien a prebieha už šesť rokov. Tento ročník je ale trochu atypický, keďže sa organizátorky rozhodli spojiť dva ročníky. Nominovať kandidátov na anticenu mohol ktokoľvek zo širokej verejnosti.

Ako sa uvádza aj na oficiálnej stránke anticeny, mnohé slovenské reklamy stále posilňujú rodové stereotypy. Dehumanizujúco sa zobrazujú najmä ženské telá a sexualizovanie ľudí (najčastejšie žien), čím sa z nich robia len objekty ovládané intímnymi pudmi. V nomináciách nájdeme skutočne rôznorodú prehliadku firiem, ktoré sa dopustili sexizmu v reklame.

Je medzi nimi napríklad firma Fusakle, ktorá pri propagovaní limitovanej série ponožiek a seriálu Pán profesor zverejnila študentku v krátkej sukni a s odhalenými nohami. Online vzdelávacia agentúra GtoG sa zase „blysla“ obrázkom s nápisom: „Kľudná žena, kľudná domácnosť“, ktorou len posilňuje rodové stereotypy o ženách ako hysterkách.

Sexizmus v reklamách je častý jav

Čistiace a upratovacie služby Ekoenviro zase svoje služby propagovali prehnane sexualizovaným obrázkom sporo odetej ženy, ktorá umýva auto. Podobných prešľapov sa v nomináciách nájde viacero. Mnohé spoločnosti stavili na prehnané sexualizovanie ženského tela, hoci to vzhľadom na ponúkané služby pôsobí vyslovene bizarne. Sem patrí napríklad Fokus Optika, ktorá láka na vyšetrenie zraku tým, že ľudia inak nebudú vidieť na krásne, sporo odeté ženy.

Firma DAPE Service, ktorá sa špecializuje na kľúčové služby a opravu obuvi, zase zverejnila fotku mladej ženy so zámkom na nohavičkách. Úplne absurdne pôsobí sexualizácia v prípade pohrebnej služby a krematória. Rakvu na obrázku drží päť krásnych žien v dráždivých šatách.

Práve táto reklama sa organizátorkám vryla poriadne do pamäti. „Mysleli sme si, že za 6 rokov kixu sme videli už naozaj všetko, ale sexualizáciu v reklame na pohrebné služby sme nečakali,“ uviedli na svojej facebookovej stránke. Dodali, že podobná reklama je nedôstojná a neempatická voči zosnulým aj pozostalým.

Už len 5️⃣ dní môžete hlasovať za tie najsexistickejšie reklamy!Aj takýto reklamný bizar nájdete medzi tohtoročnými…

Posted by Sexistický kix on Monday, November 29, 2021

Mäsiarska spoločnosť Berto si nomináciu vyslúžila tým, že ponúka šunku pre chlapcov a šunku pre dievčatá. Podľa Aliancie žien podobné reklamy len zbytočne zdôrazňujú „opačnosť“ dievčat a chlapcov či žien a mužov ako jednoliatych skupín a posilňujú existujúce rodové nerovnosti.

Zároveň sú podľa nich neinkluzívne voči nebinárnym ľuďom. Medzi ďalšími nominovanými nájdeme napríklad reštauráciu Park restaurant & grill, potravinársku firmu Hollandia Slovensko, firmu TimeWood, ale aj Národnú banku Slovenska či satirickú stránku Zomri.


Tagy:

Dušan Šutarík
Na EMEFKA píšem hlavne o filmoch a seriáloch.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.