V súčasnom konkurenčnom realitnom trhu môže byť predaj nehnuteľnosti často stresujúcim a zdĺhavým procesom. Odborníci však potvrdzujú, že správny výber farieb interiéru môže výrazne urýchliť predaj a dokonca zvýšiť konečnú predajnú cenu. Podľa realitných expertov sú niektoré odtiene pre potenciálnych kupujúcich atraktívnejšie než iné. To môže byť rozhodujúcim faktorom pri rozhodovaní o kúpe. O téme informoval portál Mirror.
„Farby vo vašom domove nastavujú atmosféru a formujú prvé dojmy kupujúceho,“ vysvetľuje Kesha Foss-Smith, regionálna riaditeľka realitnej kancelárie John D Wood & Co. „Správne odtiene môžu priestor opticky zväčšiť, rozjasniť a dodať mu štýl. Nevhodné farby môžu odradiť kupujúcich ešte predtým, než dokončia prehliadku.“
Päť farieb, ktoré priťahujú kupujúcich
Na prvom mieste zoznamu farieb, ktoré sú populárne medzi potenciálnymi kupujúcimi, je prašná ružová. Hoci ružová nemusí byť po chuti každému, jej jemný a tlmený odtieň pôsobí teplým a prívetivým dojmom. Taktiež dodáva priestoru súčasný vzhľad.
Ďalšou výbornou voľbou je jemná biela. Biele farby umožňujú kupujúcim vtlačiť nehnuteľnosti vlastný charakter. Výber odtieňa s určitou teplotou pomáha priestoru pôsobiť presvetlene a vzdušne bez toho, aby pôsobil príliš „klinicky“.
Šalviová zelená je ďalším odtieňom, ktorý kupujúci obľubujú, najmä v kuchyniach a spálňach. Keďže zelené steny môžu priestoru dodať pocit pokoja, kupujúci môžu pocítiť rovnováhu ihneď po vstupe do miestnosti.
Farba, ktorá sa dobre kombinuje so šalviovou zelenou, ale funguje dobre aj samostatne, je zemitá terakota. Tento odtieň má hlbokú teplotu, čo znamená, že dokáže dodať hĺbku a charakter a vytvoriť útulný pocit v obytných priestoroch. Je teda ideálny pre kupujúcich hľadajúcich útulnosť.
Ak by si chcel, aby tvoj domov vyžaroval svieži a vzdušný pocit, v kúpeľniach boli spojené s vyššími predajnými cenami aj svetlé odtiene modrej. Okrem toho, že pomáhajú priestor opticky otvoriť, môžu nehnuteľnosti dodať dojem, že je o ňu dobre postarané.

Cenovo efektívna investícia pred predajom
Foss-Smith zdôrazňuje: „Čerstvý náter je jedným z najjednoduchších a najefektívnejších spôsobov, ako transformovať domov pred uvedením na trh. Výberom správnych farieb môžu predávajúci vytvoriť prostredie, ktoré pôsobí prívetivo a inšpiratívne. To im pomôže prilákať viac kupujúcich a potenciálne zabezpečiť rýchlejší predaj.“
Odborníci odporúčajú, že hoci osobné farebné preferencie sú dôležité počas bývania v dome, pri jeho predaji je rozumnejšie zvoliť neutrálnejšie a univerzálnejšie príťažlivé odtiene. Výrazné a experimentálne farby môžu odradiť potenciálnych kupujúcich, ktorí si nedokážu predstaviť svoj nábytok a dekorácie v danom priestore.
Rozhodnutie o výbere farieb interiéru môže znieť ako malý detail, no realitní odborníci potvrdzujú, že ide o investíciu s potenciálne vysokou návratnosťou. Náklady na vymaľovanie sú relatívne nízke v porovnaní s možným zvýšením predajnej ceny alebo skrátením času, počas ktorého je nehnuteľnosť na trhu.