Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 21.11.2024
sk
Elvíra
cz
Albert

Ako sa v zime správne starať o svoje auto? Kvôli týmto veciam trpí

Vyhni sa týmto chybám a predĺž svojmu autu životnosť.


Aj ty určite chceš, aby ti tvoje auto vydržalo dlho bezproblémovo slúžiť. A tak sa snažíš robiť všetko pre to, aby si čo najviac predĺžil jeho životnosť. Tieto pekné plány ti však môže hravo prekaziť nekompromisná zima. Tá je bez akýchkoľvek pochybností najhorším obdobím pre autá. 

Jednoducho, technika nemá rada veľký chlad. A keď to ešte spojíš s cestami, ktoré sú posypané soľou a kamienkami, zabijak všetkých motorových vozidiel je na svete. Avšak, všetky nástrahy zimy môžeš pomerne jednoducho eliminovať, aby tvojmu autu škodili čo najmenej. My ti prinášame 4 tipy, na ktoré veci by si si mal dávať najviac pozor.  

1. (Ne)dostatok paliva v nádrži  

Platí, že nafta je náchylnejšia na zamŕzanie ako benzín. Avšak, čerpacie stanice automaticky pred príchodom zimy ponúkajú naftu s pridanými aditívami, ktorá by bez problémov mala vydržať teploty aj pod -20 stupňov Celzia. Teda, so zamrznutím v nádrži by si nemal mať problém. No za jedného predpokladu – že budeš mať natankované dostatočné množstvo paliva.  

Pokiaľ patríš medzi expertov, ktorí tankujú vždy za 5 či 10 eur, počas zimy sa ti to môže nepekne vypomstiť. Jednoduchá fyzika hovorí, že menšie množstvo tekutiny zamrzne skôr ako väčšie. 

Shutterstock

Teda, ak máš v nádrži len pár kvapiek benzínu či nafty, je veľké riziko, že dôjde k zamŕzaniu. Nemusí zamrznúť celý objem paliva, ale napríklad sa v ňom vytvoria len malé ľadové kryštáliky. Tie však stačia na to, aby tvoje auto ráno nenaštartovalo, prípadne sa poškodilo palivové čerpadlo. Radšej preto nič neriskuj a v zime sa snaž mať nádrž naplnenú aspoň na polovicu. 

Mohlo by ťa zaujímať:

Čitatelia EMEFKA si mohli aktivovať Premium úplne zadarmo ako náš vianočný darček

2. Jazdy so studeným motorom  

Jedna z najhorších vecí, ktoré môžeš svojmu autu počas zimy spraviť, je jazdiť s ním kratučké trasy. V takom prípade sa olej nestihne dostatočne zohriať, teda nemá svoje optimálne mazacie schopnosti. Ak na to úplne kašleš a rovno od prvých metrov pridávaš plný plyn, svojmu autu veľmi rýchlo kopeš hrob.  

Studený olej nedokáže dostatočne mazať všetky komponenty, takže tie sa nadmerne opotrebujú. Pri krátkych trasách sa olej nestihne nikdy dobre zohriať, čiže každá jedna jazda je spojená so zvýšeným namáhaním komponentov. Ako tento problém riešiť? Pokiaľ si nútený chodiť krátke trasy, dbaj aspoň na to, aby si mal počas zimy v aute nový olej. Snaž sa jazdiť plynulo, bez prudkého pridávania plynu a vytáčania motora do vysokých otáčok.  

Shutterstock

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.