Ako vplývajú spánkové polohy na naše zdravie? Odborníčka ti to prezradí

Polohy, v ktorých spíš, ti môžu narobiť nemalé problémy.

Zdroj: Shutterstock

Ktorej polohe dávaš prednosť pri spánku? Preferuješ spánok na chrbte, na boku či na bruchu? A vieš o tom, že tieto polohy môžu ovplyvňovať aj tvoj zdravotný stav? Tvrdí to spánková expertka a fyzioterapeutka Sammy Margo, ktorej slová tlmočil aj portál LADbible. Podľa nej môže napríklad poloha „voľného pádu s kolenom hore“ spôsobiť isté ťažkosti s bedrami. Pri tejto polohe človek leží na bruchu s rukami blízko hlavy a s jednou nohou otočenou do strany.

Existuje aj podobná poloha „voľného pádu“, ktorá je prakticky rovnaká len s tým rozdielom, že pri nej človek nemá otočenú nohu. Tá je podľa Margo úplne najhoršia. „Je to pravdepodobne najhoršia poloha, v ktorej môžete spať,“ povedala. „Vznikajú pri nej doživotné problémy s krkom a chrbtom.

Margo dodala, že je to spôsobené tým, že spodná časť chrbta sa ohýba smerom k matracu. Kvôli tomu zmenšuje priestor v dolnej časti chrbta, čo môže spôsobiť bolesti, a to nielen chrbta či krku, ale aj kolien. Problematickou môže byť aj „fetálna poloha“, pri ktorej sa chrbát ohýba a hlava smeruje ku kolenám.

Shutterstock

Bolesti krku či chrbta

Tá môže spôsobiť bolesti krku, avšak väčšinou len v prípade, ak pri nej človek neleží na vankúši. Ak na ňom leží, nemali by sa vyskytnúť žiadne ťažkosti. Margo túto polohu považuje za výrazne lepšiu, než napríklad vyššie zmienený „voľný pád“. Ďalšou známou polohou je takzvaná „vojenská“. Pri nej ležíme na chrbte s rukami položenými vedľa tela.

Táto poloha nie je vhodná pre ľudí, ktorí v noci chrápu či majú syndróm spánkového apnoe. Môže tiež zhoršiť pálenie záhy či kyslý reflux, ale aj spôsobiť bolesť krížov. Margo tak odporúča spať s vankúšmi pod kolenami, aby sa tým zmiernil tlak.

Shutterstock

Zaujímavé tiež je, že pokiaľ spávaš v „hviezdicovitej polohe“, teda na chrbte s rozhodenými rukami a nohami, pravdepodobne sa ti budú snívať nočné mory. Ak spíš na boku, s rukami a nohami kolmo nadol, môžeš si privodiť bolesť ramien. Toto riziko sa zvyšuje najmä so stúpajúcim vekom. Bolesť sa však podľa Margo dá zmierniť tým, že medzi rameno a matrac vložíš menší vankúš, aby vytvoril menšie odpruženie.

Reagujte!
Grr Grr
3
Grr
Fuuj Fuuj
3
Fuuj
Fňuk Fňuk
0
Fňuk
Jeej Jeej
1
Jeej
Uups Uups
1
Uups
Haha Haha
1
Haha
Woow Woow
10
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Chuťovka pre fanúšikov futbalu. Prichádza Lego stavebnica legendárneho štadióna Camp Nou


Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME