Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 15.11.2024
sk
Leopold
cz
Leopold

V dnešnej dobe je niekedy fakt náročné odhadnúť, kto to s nami myslí úprimne a, naopak, kto sa s pravdovravnosťou príliš nekamaráti. Niektorí ľudia totiž vedia klamať, akoby sa preto narodili, a často na ich lož prídeme, až keď je neskoro. Alebo si jednoducho nikdy nie sme istí, či sa im dá veriť alebo nie.

No psychológia je múdra veda a aj klamstvá sa dajú ľahko odhaliť, pokiaľ vieme, ako na to. Človek, ktorý nehovorí pravdu, sa totiž prezradí nejakým spôsobom sám.

Shuttertstock

Toto je 12 znakov, ktoré by sme si mali všímať, keď chceme prísť na to, či nám dotyčný klame.

1) Časté pauzy v reči. Jedným z najbežnejších symptómov klamstva sú prestávky v reči, preto im je dobré venovať pozornosť. Ak dotyčný robí príliš veľké a časté pauzy, znamená to, že premýšľa nad tým, čo povedať. A keď o tom až tak veľmi dume, je možné, že je to preto, lebo si vymýšľa. V takom prípade klamár zvykne používať aj vsuvky ako „uhm“ a pod.

2) Nejasné odpovede sú častým znakom toho, že človek zavádza. Vtedy je dobré požiadať osobu, aby sa držala predmetu otázky a odpovedala áno alebo nie. No ak niečo tají, neposkytne ti ju. Namiesto toho ti dá veľa nepodstatných a irelevantných informácií, na ktoré si sa nepýtal.

3) Slová sú na druhom mieste. Vedci zistili, že človek najprv prejaví emóciu, až potom nasledujú slová. Napríklad, najprv zvraští tvár a až potom povie, že mu je zle. Ak ale spozoruješ reakciu v opačnej postupnosti, čiže najprv slová a až potom emócie, ten človek to na nás iba hrá.

4) Nie iba pery. Skutočné pocity sa prejavia na tvári. Emócia nie je predstieraná, ak sa nezmení iba časť tváre, ale celá. Napríklad, keď sa človek smeje od srdca, nehýbe iba kútikmi úst, ale mení sa mu i okolie očí.

Shutterstock

5) Príliš časté opakovanie. Je možné, že o svojej verzii musí najprv podvedome presvedčiť seba, a tak stále opakuje tie isté slová.

6) Zopakovanie časti otázky. Ak človek odpovedá otázkou alebo zopakuje jej časť, väčšinou to je preto, že si necháva čas na nájdenie správnej odpovede alebo sa pridŕža kontextu kvôli tomu, aby príliš nevybočil a neprezradil pravdu.

7) Zakrýva si tvár alebo ústa. Toto je jeden z najprimárnejších sklonov nášho tela pri klamstve. Naša ruka, keď klameme a nie sme v tom príliš trénovaní, prirodzene smeruje k ústam. Väčšinou sa však zbadáme a skončí pri uchu alebo nás záhadne začne svrbieť nos. Malé deti si zvyknú prikrývať pri klamstve ústa, pretože to ešte nedokážu ovládať.

8) Smiech. Často využívanou technikou je snažiť sa toho druhého rozosmiať. Vtipom sa odvedie tvoja pozornosť od témy, čo odľahčí atmosféru. Prídeš na iné myšlienky a on nebude musieť hovoriť o tom, o čom nechce.

Shutterstock

9) Je príliš „zlatíčko“. Ako zástierku môže použiť aj prehnanú milotu a komplimenty. A najťažšie je neuveriť niekomu, kto je na nás dobrý a je nám sympatický.

10) Položí iné otázky, aby odviedol pozornosť od tvojej.

11) Prehnane útočí. Aj keď obvinenie alebo otázka neboli až také drzé alebo závažné, príliš prudko na nás vyletí. Okrem toho sa tvári urazene, akože nemôže uveriť tomu, čo si o ňom myslíš.

12) Výraz na tvári. Úprimné reakcie zvyčajne trvajú najviac päť sekúnd. Ak to trvá dlhšie, je to pravdepodobne predstierané alebo falošné.

Shutterstock

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.