Amazon nielen v rámci svojho marketingu viackrát prekvapil kreatívnymi nápadmi. Tentoraz spoločnosť vyriešila problém s kradnutými balíčkami naozaj šalamúnsky.
Do kuriérskych áut totiž umiestnili viacero prázdnych balíčkov s falošnými štítkami nákladných vozidiel. Po tom, čo kuriér naskenuje informácie z balíčka, skener ukáže chybu. Ak k tomu dôjde, vodič môže zavolať nadriadenému, aby prezistil, aký je s balíkom problém, alebo ho môže vrátiť do skladu. V tomto bode môže vodič balík pokojne ukradnúť, keďže nedodaný balík systém nerozozná, a preto ho neregistruje ako chýbajúci.
Takýmto spôsobom Amazon preveruje, či sú vodiči, ktorých zamestnávajú, čestní a môžu sa na nich spoľahnúť. Krádeže sú pre Amazon veľkým problémom a falošné balíky sú len jedným zo spôsobov, ako tomu predísť. Spoločnosť neuvádza, aké straty má na krádeži balíkov ročne, no v roku 2017 sa pre baliacu spoločnosť Shorr až 31% respondentov vyjadrilo, že mali problém s krádežou balíkov.
S Amazonom sú tiež späté mnohé teórie, ktoré hovoria o tom, že vodiči sú nútení vykonávať potrebu do fliaš a používať neštandardné toalety. Viacerí zamestnanci sa vyjadrili, že v súvislosti s úsilím byť čo najefektívnejším internetovým obchodom, zamestnanci Amazonu často trpia. Popri spĺňaní kvót sa nestíhajú často napiť, ísť na wc a už vôbec nie porozprávať s kolegami.
Zdroj: mashable.com, bussinesinsider.com.au
Titulná fotka: Paul Sakuma, AP File