Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 24.4.2024
sk
Juraj
cz
Jiří, Jura
, Juraj, George

Anticena Sexistický kix už pozná svojho víťaza. Avšak práve takýmto víťazom by sa asi nechcela stať žiadna reklama. Ktovie, či zadávateľ prehodnotí svoje úmysly.

Nedávno sme vám ukázali niekoľko nominácií reklám, ktoré sa ocitli ako zlé príklady reklamy so sexistickým podtónom. Či už išlo o stereotypné zobrazenie ženy alebo najčastejšie prípady, keď bolo ženské telo v reklame umiestnené ako prvok, ktorý mal produkt predávať.

Žiaľ, aj v dobe, keď sa o tom najviac hovorí a takýto prístup sa v reklame kritizuje, neustále v uliciach a na internete vidíme nevhodne zvolenú reklamu. „Netradičná anticena vznikla, aby tematizovala problematiku sexizmu v reklame, upozornila na dôsledky sexizmu pre reálne životy ľudí, najmä žien, a ponúkla verejnosti nástroj, ako vyjadriť nesúhlas so sexizmom v reklame,“ uvádzajú organizátori na svojej stránke.

Anticena nie je udeľovaná človeku, prípadne agentúre, ktorá je zodpovedná za zhotovenie reklamy, ale samotnému zadávateľovi. Medzi nominovanými reklamami sa ocitla aj Polícia Slovenskej republiky, (ne)slávne klenotníctvo s vulgarizmami na billboarde, či dokonca aj kandidát na primátora. Taktiež sa medzi zadávateľmi našli aj väčšie značky, ako napríklad Bernard, SND, Tatrakon alebo Dermacol.

Kto je teda “víťazom“ nevábneho titulu najsexistickejšej reklamy? Odborná porota vybrala zo všetkých nominácií Klenoty Aurum, ktorých billboardy obleteli celý internet. Billboardy sa snažili predať svoje šperky naozaj zvláštnym spôsobom. Ich hlavným motívom boli rôzne headliny, ktorým nechýbali vulgarizmy. Táto forma reklamy sa stretla len s veľmi malým až žiadnym pozitívnym ohlasom.

V hlasovaní verejnosti získala prvé miesto reklama od spoločnosti RV Trailer, ktorá je nielenže nevkusná, ale využíva aj lacný humor a ženské telo ako predávajúci prvok. Druhé miesto získala Pizza TUSI s reklamným postom na sociálnej sieti, na ktorom bol pokus o vtip, ktorý zjavne nevyšiel a nestretol sa s veľkým obdivom verejnosti. Posledné, tretie miesto verejnosti patrí neznámemu zadávateľovi inzerátu, ktorý na ňom jasne vyjadril svoj postoj k ženám.

1. miesto verejnosti

2. miesto verejnosti

3. miesto verejnosti

Zdroj/zdroj obrázkov: Sexistický kix 


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.