Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 27.4.2024
sk
Jaroslav
cz
Jaroslav

Anticena Sexistický kix už pozná svojich víťazov. Kto si ju odniesol tento rok?

Nelichotivou anticenou za sexistické reklamy sa firmy pýšiť asi nebudú.


Len pred niekoľkými dňami sme ti priniesli správu o anticene Sexistický kix. Tú už šesť rokov udeľuje Aliancia žien, ktorá sa zaoberá problematikou sexizmu v reklame, ako aj jeho dopadmi na reálny život. V predchádzajúcom článku sme ti predstavili niekoľkých nominovaných.

Išlo o reklamy, ktoré podporovali rodové stereotypy, redukovali ženy len na sexuálne objekty a často tak robili úplne absurdným spôsobom, ktorý nemal nič spoločné s ponúkanými službami. Firmy stereotypne zobrazovali najmä ženské telá, čím si chceli zvýšiť predaje v duchu hesla „s*x predáva“.

Už len 5️⃣ dní môžete hlasovať za tie najsexistickejšie reklamy!Aj takýto reklamný bizar nájdete medzi tohtoročnými…

Posted by Sexistický kix on Monday, November 29, 2021

Svojho „favorita“ mohol nominovať ktokoľvek zo širokej verejnosti a medzi konečnými nomináciami môžeme nájsť viacero rôznych firiem. Ocitlo sa tam napríklad mäsiarstvo Berto, Národná banka Slovenska, Fusakle, satirická stránka Zomri či vzdelávacia agentúra GtoG. Celkovo bolo nominovaných 115 reklám.

Kto si teda anticenu odniesol tento rok?

Víťaz odbornej poroty

Podľa odbornej poroty sa najsexistickejšej reklamy dopustilo vinárstvo Durgala&Budinsky. Tí vo svojej reklame odkazovali na známu sériu filmov pre dospelých, pri ktorých muž ponúka ženám za intímne služby peniaze. Vinárstvo má vo svojej ponuke množstvo vín s nevšednými etiketami a na internete sa ich príspevky tešia veľkej popularite.

„Je nepochopiteľné, že podnikatelia ani po kampani Me Too nechápu, že marketing založený na znevažovaní žien, zľahčovaní znásilnenia a sexizme je nielen spoločensky neúnosný, ale aj kontraproduktívny,“ napísala k reklame Oľga Pietruchová.

„Ženy sú predsa tie, ktoré robia rozhodnutia o nákupoch do domácnosti, preto úspešné firmy ženám svojím marketingom nadbiehajú a nevysmievajú sa z nich.“

Durgala&Budinský / Facebook

Hlasovanie verejnosti

Ako vždy aj v tomto dvojročníku mohla o najsexistickejšiu reklamu hlasovať aj verejnosť. Najviac hlasov (1335) získala spoločnosť TokajTravel.sk. „Vizuál útočí na najnižšie pudy a veľmi primitívne komunikuje motív, ktorý by sám osebe mohol byť lákavý. Takýmto spôsobom však skôr odrádza ako láka.

Tokajtravel.sk / Facebook

Komunikácia pôsobí ako z minulého storočia a v žiadnom prípade nepatrí do verejného priestoru,“ uviedol Robert Slovák, kreatívny riaditeľ firmy Slovák&Friends. „Je škoda, že zadávateľ nevie prilákať svojím produktom či službami a musí sa uchýliť k takému prvoplánovému riešeniu.“

Druhé miesto v hlasovaní verejnosti obsadilo už spomínané vinárstvo Durgala&Budinsky (1259 hlasov) a tretie Nadácia Slovakia Christiana (1245 hlasov), ktorá bojovala proti potratom a LGBTI komunite. Uvádzala, že „potrat je nájomná vražda“, čím ženy de facto označovala za vrahyne, gayov/lesby zase za hriešnikov.

Nadácia Slovakia Christiana, ktorá nedávno spustila billboardovú kampaň, v ktorej naznačila, že LGBTI ľudia sú hriešni…

Posted by Sexistický kix on Tuesday, September 14, 2021

Tagy:

Dušan Šutarík
Na EMEFKA píšem hlavne o filmoch a seriáloch.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.