Koľkokrát sa ti stane, že ťa technológia zradí v najhorší moment? Koľkokrát sa ti stane, že kvôli hlúpej chybe zmeškáš dopravný spoj alebo sa ti platba zaúčtuje dvakrát? Niekedy však bugy môžu fungovať aj v prospech ľudí, čo dokazuje najnovší prípad z USA.
Jedlo zadarmo!
Ako píše web Today, aplikáciu DoorDash, ktorá je najväčšou americkou službou pre rozvoz jedla, postihla chyba – nejaký čas mohli zákazníci objednávať produkty úplne zadarmo. Čo nasledovalo? DoorDash celkom prirodzene zaplavili stovky objednávok, z ktorých mnohé boli naozaj prehnané.
Virálna senzácia
Správy o tom, že DoorDash „rozdáva zadarmo“ jedlo, sa rýchlo rozšírili medzi ľuďmi a spustili poriadny festival obžerstva. Objednávali sa šialené kopy všetkých možných jedál z fast foodov, ale aj veci ako dary mora či drahý alkohol. Veď je to zadarmo!
O svoje úlovky sa spokojní zákazníci s nadšením podelili na sociálnych sieťach. DoorDash neponúka len potraviny, ale aj rôzny iný tovar. Mnohí si teda naobjednávali zásoby tabletiek „po“, veľké balíky plienok alebo dokonca televízory.
Je v tom ale háčik…
Naozaj by bola veľká korporácia natoľko naivná, že by sa na takúto situáciu nepripravila? Naozaj by si nechala ujsť obrovské zisky kvôli hlúpej softvérovej chybe? Zrejme nie. DoorDash sa právne poistil pre takéto prípady a mnoho „spokojných zákazníkov“ môže na svoju chamtivosť doplatiť.
V podmienkach používania appky, ktoré každý používateľ prijme pri registrácii, sa totiž uvádza, že „skutočná“ cena produktu je tá, ktorá je uvedená pri ňom v aplikácii, a pokiaľ nastane nejaký problém pri platbe a zákazník zaplatí menej, firma môže rozdiel vymáhať.
To sú záväzné zmluvné podmienky, ktoré sa dajú použiť aj ako argument pred súdom. Nie je jasné, ako to bude prebiehať, je však isté, že DoorDash môže a bude vymáhať svoje peniaze. Našli sa aj takí ľudia, čo pri „platbe zadarmo“ použili neplatnú platobnú kartu, čo podľa zákonov USA predstavuje zločin podvodu.