Ešte dávnejšie svet doslova obletela správa o tom, že na Slovensku vzniklo prvé plne funkčné a sériovo vyrábane lietajúce auto v histórii ľudstva. Jeho prílet na svetový trh sa blíži. Web Daily Mail uvádza, že cena základnej výbavy by mohla dosiahnuť až 710-tisíc eur. Ak budeš premýšľať nad lepšou výbavou, ktorá zahrňuje kožené sedačky a lepšiu motorizáciu, vtedy sa cena vyšplhá na 888-tisíc eur.
Lietajúce auto od spoločnosti Klein Vision sa vyznačuje štyrmi kolesami, dvomi krídlami a veľkolepou ambíciou zmeniť to, ako vnímame osobnú dopravu. Je to prvý veľký krok k tomu, aby sa svet zmenil na víziu budúcnosti.
Dvojmiestne športové vozidlo má schopnosť zmeniť sa na lietadlo za menej ako dve minúty. Váhou sa pohybuje niekde na úrovni 800 kilogramov a celý proces premeny na lietadlo prebieha hladko a jednoducho. Na začiatku sa automaticky rozvinie systém zaťahovacích krídiel, ktoré sa po pristátí založia späť do karosérie. Očakáva sa, že svoje krídla rozvinie už budúci rok.
Lietajúce auto bolo otestované mnohokrát
Projekt lietajúceho auta má na svedomí slovenský vizionár Štefan Klein. Ten tvrdí, že AirCar spoločnosti Klein Vision „napĺňa celoživotný sen“ a zároveň prináša osobnú leteckú dopravu „do rúk bežného človeka“. Prvý let tohto stroja prebehol už v roku 2021 na Slovensku. Preletelo medzi Nitrou a Bratislavou. V tomto čase spoločnosť pracuje na novej verzii zvanej AirCar 2. Jej prvý let je naplánovaný na september tohto roku.
Vozidlo meria 5,8 metra a s chvostom dosahuje dĺžku 7 metrov. Rozpätie krídiel je 8,2 metra, čiže ide o poriadneho dravca nebies. Web CC uvádza, že táto okrídlená a elegantná mašina nalietala od roku 2022 viac ako 170 hodín a absolvovalo sa vyše 500 vzletov a pristátí. Auto nebude slúžiť len na súkromné lety, ale aj ako komerčná taxislužba.
Sériový prototyp vozidla predstavil profesor Klein 8. mája na prestížnom galavečere Living Legends of Aviation 2025 v Beverly Hills. K veci sa vyjadril aj Anton Zajac, spoluzakladateľ spoločnosti Klein Vision. Verí, že AirCar stojí na čele transformácie dopravy, ako ju poznáme. „Nie sme len svedkami budúcnosti dopravy — my sami ju navrhujeme.“ zhodnotil poeticky.