Nemecký výrobca Continental, ktorý sa špecializuje na výrobu pneumatík a automobilových komponentov, oznámil ďalšie rozsiahle prepúšťanie. Ako informuje agentúra TASR, do konca roka 2026 plánuje zrušiť 3000 pracovných miest, čo predstavuje významný zásah do automobilového sektora v krajine.
Najväčší dopad pocítia oblasti výskumu a vývoja, pričom viac ako polovica prepúšťania sa dotkne nemeckých prevádzok. Spoločnosť potvrdila, že v rámci reštrukturalizácie dôjde k úplnému zatvoreniu závodu v Norimbergu. Výrazné obmedzenia čakajú aj ďalšie prevádzky v spolkových krajinách Hesensko a Bavorsko.
„Neustále zlepšujeme našu konkurenčnú silu v záujme udržateľného úspechu na trhu,“ vysvetlil Philipp von Hirschheydt, vedúci automobilovej divízie Continental.

Dlhodobý plán optimalizácie
Toto nie je prvé prepúšťanie v spoločnosti. Už vo februári minulého roka Continental ohlásil zámer zrušiť 7150 pracovných miest do roku 2025, z čoho väčšina (5400) sa týkala administratívy a zvyšok (1750) vývoja. Z týchto plánovaných škrtov už firma realizovala 80 až 90 percent. Po najnovšom oznámení celkový počet prepustených presiahne 10 000 zamestnancov.
Continental, ktorý celosvetovo zamestnáva približne 200 000 ľudí (z toho 31 000 vo výskume a vývoji), sa snaží znížiť výdavky na výskum a vývoj pod 10 percent obratu do roku 2027. Spoločnosť tiež plánuje odčleniť svoju divíziu automobilových dodávateľov a vstúpiť s ňou na burzu, čo však ešte musia schváliť akcionári.
Toto rozsiahle prepúšťanie prichádza v období, keď európsky automobilový priemysel čelí vážnym výzvam. Medzi hlavné problémy patrí silnejúca čínska konkurencia a prechod na elektromobilitu. Podobné kroky podnikajú aj ďalšie významné automobilky – Porsche ruší 1900 miest kvôli slabému dopytu a Volkswagen plánuje zrušiť až 35 000 pracovných miest v nemeckých pobočkách do roku 2030. BMW a Stellantis zároveň upozorňujú na nižšiu než očakávanú výkonnosť v roku 2025, najmä kvôli slabému dopytu na čínskom trhu.