V tejto epizóde BACK TO THE MEMES si ukážeme niekoľko tém a formátov, ktoré zanechali najväčšiu stopu v tvorbe memes v priebehu uplynulého mesiaca. V úplnom závere článku je umiestnená anketa, v ktorej môže každý hlasovať za meme, ktoré ho najviac oslovilo. Meme s najväčším počtom hlasov postúpi do súboja o titul Meme roka.
Majstrovstvá sveta v hokeji
Ako aj po minulé roky, aj tento rok majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji priklincovali k obrazovkám desaťtisíce slovenských fanúšikov. Hostiteľmi boli Dánsko a Švédsko, Slovensko nastúpilo v základnej skupine v druhej z menovaných krajín.
Nedá sa povedať, že by sa slovenskej reprezentácii darilo. Problémom bola hlavne koncovka a neschopnosť streliť gól. Opäť sa potvrdilo, že Slováci hrajú lepšie proti silnejším súperom. Náš národný tím zo základnej skupiny nepostúpil a skončil na 11. priečke. Zlato si po mnohých desaťročiach odniesli Američania.
0.5 GPA Activities
Názov tohto trendu z TikToku by sa dal poslovenčiť ako „veci, ktoré robia päťkári“. Ide o dokumentovanie kadejakých hlúpych či dokonca nebezpečných činností, ktorými si žiaci so zlým prospechom krátia chvíle počas hodín alebo počas prestávok.
Zvláštnou podskupinou tohto formátu sa stalo ničenie školských laptopov. Americkí študenti objavili viacero spôsobov, ako ničiť svoje školou pridelené lacné laptopy. Niekedy sa toto ich vystrájanie končí požiarnym poplachom a evakuáciou školy.
100 Men vs. 1 Gorilla
Internet si kladie otázku, kto by vyhral v hypotetickom súboji jednej gorily proti stovke mužov. Ide o skutočne podnetný problém, ktorý na sociálnych sieťach rozprúdil intenzívnu diskusiu. Samozrejme, mnoho príspevkov do nej má podobu meme.
Vec sa stala natoľko virálnou, že neunikla ani pozornosti médií. Tie priniesli niekoľko vyjadrení od odborníkov, vďaka čomu sme mali možnosť nadobudnúť troška uzemnenú predstavu o tom, ako by takýto rozhodne zaujímavý súboj mohol vyzerať.
Labubu
Medzi horúce trendy súčasnosti patria bábiky Labubu. Tieto drobné hračky pripomínajú niečo ako Mončičáka s úchylným výrazom v tvári a stali sa hitom predovšetkým medzi mladými ženami. Mnohí ich vnímajú ako zbytočnosť a čiernu dieru na peniaze, fanúšikovia však na Labubu nedajú dopustiť. Sú ochotní stráviť pred obchodmi celé hodiny, len aby sa im ušla postavička z novej série.
Za úspechom Labubu rozhodne stojí ich pretláčanie celebritami a influencermi, ale takisto psychologické mechanizmy. Pestrofarebné figúrky sú akýmsi symbolickým návratom do bezstarostných detských čias. Zároveň je možné nosiť ich na taške či na oblečení, vďaka čomu sa stávajú formou sebavyjadrenia. Vec má takisto komunitný rozmer – človek má pocit, že drží krok s trendmi a patrí do komunity zberateľov.