V dnešnej dobe, keď sa už pomaly väčšina vecí dá vybaviť elektronicky alebo telefonátom, návštevnosť kamenných pobočiek klesá. Banky nie sú výnimkou.
V súčasnosti už väčšina z nás platí platobnou kartou, mobilom či dokonca hodinkami. V mobilných aplikáciách si vieme pozrieť a vybaviť takmer čokoľvek. Naše správanie pri využívaní bankových služieb sa mení a reagujú naň, samozrejme, aj banky a pristupujú k zmenám, informuje portál oPeniazoch.
Záujem o návštevnosť pobočiek klesá, preto ich banky rušia. Každým rokom ich je menej. V roku 2018 banky na Slovensku prevádzkovali vyše 1000 pobočiek. Na začiatku roka 2024 ich bolo menej než 730. Vyplýva to z údajov o rozvoji bankového sektora, ktoré zverejňuje Národná banka Slovenska. VÚB prišla o deväť pobočiek oproti minulému roku a Tatra banka o dve.
Portál s týmto problémom oslovil Slovenskú sporiteľňu. „Ak niekde zatvoríme pobočku, dôvodom je predovšetkým to, že klesne záujem ľudí ju navštevovať a teda pobočka v danej lokalite stratí svoje opodstatnenie.
Na návštevnosť vplýva viacero faktorov, je to napríklad presun či zrušenie podnikov, ktoré sú významným zamestnávateľom, odchod mladých ľudí za prácou z obcí do miest, ale najmä nárast využívania digitálneho bankovníctva. Samozrejme, zatvorenie pobočky nie je ani pre banku jednoduchým rozhodnutím, vždy to dôkladne analyzujeme, kým sa rozhodneme,“ uviedla pre portál oPeniazoch.sk hovorkyňa banky Marta Cesnaková.