Michael Giacchino
Americký skladateľ Michael Giacchino skladá filmové soundtracky už od roku 1997. Do popredia sa ale dostal až v roku 2008 so soundtrackom k animovanému filmu Ratatouille a o rok neskôr so soundtrackom k ďalšiemu animovanému filmu Up. Následne sa jeho kariéra poriadne rozbehla a vytvoril soundtracky pre filmy ako Zootopia, Jurassic World, Coco, Rogue One: A Star Wars Story, The Batman, War for the Planet of the Apes a mnoho, mnoho ďalších. Mnohí ho nazývajú nástupcom Johna Williamsa.
Ako môžeme vidieť, ide o blockbusterového skladateľa, ktorý strieda animované filmy s veľkolepými hranými dielami. Vytvára originálne melódie a mení svoj štýl podľa toho, čo je potrebné. Giacchino vo filme Rogue One: A Star Wars Story zložil najlepší soundtrack pre Star Wars presne tak, ako by ho zložil John Williams.
Jóhann Jóhannsson
Jóhann Jóhannsson zomrel v roku 2020, avšak zanechal za sebou dielo, ktoré inšpiruje dodnes. Jeho posledný film s jeho originálnym soundtrackom vyšiel v roku 2020. Zložil soundtracky pre filmy, ako napríklad Mandy, Sicario, Prisoners, Arrival a The Theory of Everything. Svet prišiel jeho smrťou o jedného z najlepších skladateľov filmovej hudby vôbec.
Jeho soundtracky boli plné melanchólie, ale aj originálnej drsnosti a ezoteriky. Denis Villenueve, režisér filmov Duna, Dune: Part Two, ale aj Prisoners a Arrival, s ním veľmi rád spolupracoval. Najviac ikonickým soundtrackom od neho je ale asi filmová hudba pre film Mandy s Nicolasom Cagom. Tá predstavuje kompletnú škálu všetkého, čo vedel vytvoriť.
Trent Reznor a Atticus Ross
Toto anglicko-americké duo ovládlo Hollywood už v roku 2010, keď zložili soundtrack pre film The Social Network od Davida Finchera. Odvtedy iba stúpajú. Pre aké filmy robili soundtracky? The Killer, Bird Box, Challengers, Bones and All, Mank, Gone Girl a The Girl with the Dragon Tattoo. Dalo by sa povedať, že do sveta Hollywoodu ich priniesol legendárny David Fincher.
Sú schopní emulovať akýkoľvek štýl, avšak najviac sú známi svojou techno-tanečnou hudbou, do ktorej vedie primiešať dostatok emócií na to, aby sedela pre výpovednú hodnotu scén filmu. Dvojica vyhrala už 2 Oscary za najlepšiu hudbu pre filmy Soul a The Social Network. Okrem toho vytvorili aj soundtracky pre úspešné seriály The Bear a Watchmen.
Max Richter
Ak chceš počúvať melancholickú, ale priamočiaro depresívnu hudbu, ktorá z teba vytiahne všetko zlé, vtedy si pusti hudbu od Maxa Richtera. 58-ročný Nemec má jeden z najsmutnejších štýlov, aké si vieš predstaviť. V tom ale spočíva jeho originalita a krása. Zložil soundtracky pre filmy ako Hostiles, Spaceman, Ad Astra a Arrival.
Veľa jeho originálnych skladieb sa používa vo filmoch, v ktorých ani nepôsobí ako skladateľ filmovej hudby. Vo filme Arrival od Denisa Villenueva napríklad hrá jeho skladba On The Nature Of Daylight tak veľakrát, že sa z nej stala hlavná zvučka filmu.
Jonny Greenwood
53-ročný Angličan, člen kapely Radiohead a podľa časopisu Rolling Stone 48. najlepší gitarista všetkých čias, Jonny Greenwood začal v roku 2007 skladať filmové soundtracky. Už jeho prvý záťah pre režiséra Paula Thomasa Andersona vo filme There Will Be Blood bol geniálny. Odvtedy sa jeho tvorba rozšírila o desiatku filmov ako The Master, Inherent Vice, Phantom Thread, The Power of the Dog, Spencer a Licorice Pizza.
Vždy ide o netradičné a experimentálne poňatie soundtracku, čo mu ale nebráni v tom, aby do filmu priniesol emóciu. Práve naopak. Najviac spolupracuje s režisérom Paulom Thomasom Andersonom, s ktorým svoju kariéru aj začal. Vytvoril soundtracky pre 5 jeho filmov, no ešte nevyhral Oscara. Jeho chvíľa sa ešte len blíži.
Justin Hurwitz
39-ročný Američan Justic Hurwitz je najviac slávny vďaka svojej spolupráci s jeho najlepším priateľom Damienom Chazellom. Hurwitz zložil soundtrack pre každý film, ktorý Chazelle natočil. Babylon, La La Land, Whiplash a First Man. Ide o dokonalé soundtracky, perfektne hrajúce jednu a tú istú tóninu so samotnými filmami Damiena Chazella. Aj on sa pred kariérou režiséra zameriaval na hudbu, a tak je evidentné, prečo to týmto dvom tvorcom tak dobre sedí.
Obaja vyhrali Oscara za svoje disciplíny za film La La Land, muzikál, ktorý sa objavil z ničoho nič a vytrel všetkým divákom oči aj uši. Pôvodne mal tento článok obsahovať iba 10 moderných skladateľov filmových soundtrackov, avšak bol by hriech nepridať sem aj Justina Hurwitza, ktorý nás s Damienom Chazellom pravdepodobne zanedlho zas ovalí novým projektom.