Slovenský trh s potravinami sa v posledných mesiacoch mení rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Na jednej strane pribúdajú nové značky a predajne, na druhej sa menia nákupné návyky ľudí, ktorí hľadajú vyššiu kvalitu za nižšie ceny. Práve tento trend využíva obchodný reťazec, ktorý si v susednom Poľsku vybudoval obrovské meno. Teraz pokračuje vo svojom ambicióznom ťažení naprieč Slovenskom – a na mape pribudlo ďalšie mesto, kde rozšíri svoje pôsobenie.
Nie je to len obyčajné otvorenie novej predajne. Ide o súčasť širšej stratégie, ktorá má v priebehu niekoľkých rokov výrazne zmeniť rozloženie síl v maloobchode. Reťazec chce zaujať nielen ponukou, ale aj konceptom predajní, ktoré kombinujú moderný dizajn, technologické inovácie a dôraz na čerstvé produkty. Téme sa venoval portál Interez.
Ambiciózna expanzia pokračuje
Zahraničný gigant Biedronka, ktorý na Slovensko vstúpil len pred pár mesiacmi, už stihol zaujať v niekoľkých mestách. Po úspechu v Miloslavove, Považskej Bystrici a Zvolene sa rozhodol pokračovať ďalej. Jeho cieľom je vybudovať sieť desiatok predajní, ktoré pokryjú celé územie krajiny.
Plány sú odvážne: do konca roka 2026 má pribudnúť až 50 nových obchodov. Hlavná logistika sa momentálne sústreďuje vo Voderadoch, kde sklad dokáže obslúžiť až 180 predajní. Do budúcna sa uvažuje aj o ďalšom distribučnom centre na východnom Slovensku, no zatiaľ nie je v krátkodobých cieľoch.
Reťazec prevádzkuje sieť obchodov pod záštitou spoločnosti Jerónimo Martins, ktorá je v Európe známa svojou dynamikou a silnou orientáciou na zákazníka. Jej filozofia je jednoduchá: ponúkať kvalitné produkty za prijateľné ceny – a práve to ju robí mimoriadne úspešnou.

Prichádza ďalšie mesto
Po nedávnom otvorení predajne v Revúcej, ktorá si okamžite získala priazeň zákazníkov, prišla na rad ďalšia lokalita. Tentoraz sa reťazec rozhodol pre mesto na západnom Slovensku, ktoré má strategickú polohu a rastúci dopyt po dostupných potravinách.
Slávnostné otvorenie sa uskutoční už dnes, 9. októbra, pričom návštevníkov čaká pestrý program – ochutnávky, prezentácie známych food influencerov či súťaže s kolesom šťastia. Organizátori veria, že nová predajňa priláka nielen miestnych, ale aj ľudí z okolitých obcí.
Týmto mestom sú Levice. Práve tu otvorí reťazec svoj v poradí deviaty obchod na Slovensku, čím potvrdzuje, že jeho expanzia sa nezastaví len pri veľkých centrách.
Miesta pre nových zamestnancov
S každou novou predajňou prichádzajú aj pracovné príležitosti pre miestnych obyvateľov. Minulý víkend sa napríklad v Malinove konalo stretnutie so záujemcami o prácu a podobné akcie sa plánujú aj inde. Najbližšie sa takáto udalosť uskutoční 12. októbra v Zlatých Klasoch.
Okrem Levíc majú pribudnúť aj ďalšie predajne – v Žiline, Myjave, Alekšinciach, Bošanoch, Gbelciach, Čiernom či Kostolných Kračanoch. Cieľom je vybudovať hustú sieť, ktorá bude konkurovať najväčším hráčom na trhu.
Nový hráč, nové štandardy
Rozširovanie Biedronky prináša so sebou svieži vietor do slovenského maloobchodu. Reťazec chce zaujať kombináciou moderného prostredia, rýchlej obsluhy a zaujímavých cien. Mnohé predajne ponúkajú aj lokálne produkty a sezónny tovar, čo im dáva jedinečný charakter.
Slovensko tak vstupuje do novej éry konkurencie, ktorá by mohla priniesť nižšie ceny aj lepší servis. A Levice sa stali ďalším mestom, kde sa tento trend začína naplno prejavovať.