Poľský maloobchodný gigant Biedronka oznámil významný krok vo svojej expanzii – vstup na slovenský trh. Prvé predajne otvoria svoje brány slovenským zákazníkom už 5. marca 2025. Túto informáciu poskytol Maciej Lukowski, ktorý je zodpovedný za expanziu spoločnosti na Slovensko, počas tlačovej konferencie v Krakove. Informovala o tom agentúra TASR.
Spoločnosť má ambiciózne plány pokryť rôzne typy lokalít – od veľkých miest až po vidiecke oblasti, pričom prvá novootvorená predajňa bude v Miloslavove. „Najprv sa snažíme budovať obchody v malých a stredných mestách, Bratislava je náš ďalší krok,“ vysvetlil Lukowski.
Ponuka a spolupráca so slovenskými dodávateľmi
V predajniach Biedronka nájdu zákazníci širokú ponuku 3 400 položiek. Významnou súčasťou stratégie je spolupráca so slovenskými dodávateľmi – polovica čerstvých potravín bude pochádzať práve od nich.

Dlhodobým cieľom je dosiahnuť 40 % podiel slovenských produktov v celkovom sortimente. Medzi kľúčových slovenských partnerov budú patriť spoločnosti ako Rajo či Agro Tami. Reťazec predstaví aj vlastnú značku „Z našej zeme“, ktorú vyvíja slovenský tím.
Expanzia sa bude sústrediť najprv na región okolo distribučného centra vo Voderadoch. „Zatiaľ nevieme konečný počet obchodov, rozhodnú slovenskí zákazníci,“ uviedol Lukowski. Čo sa týka cenovej politiky, Lukowski priznáva, že priame porovnanie s poľskými cenami nie je možné kvôli odlišným podmienkam na trhu. „Nikto nám nevykompenzuje rozdielne výšky daní,“ dodal, ale zdôraznil zámer odlíšiť sa od konkurencie atraktívnymi cenami a zľavami.
Biedronka, patriaca pod portugalskú skupinu Jeronimo Martins, je v Poľsku významným hráčom s 30 % podielom na trhu a tržbami 23,57 miliardy eur. S viac ako 81 000 zamestnancami zastáva pozíciu najväčšieho zamestnávateľa v Poľsku.