Dlhoočakávaný vstup poľského diskontného reťazca Biedronka na slovenský trh sa stáva realitou. Prvá predajňa by sa mala otvoriť už v najbližších dňoch v obci Miloslavov pri Bratislave. Expanzia na slovenský trh prichádza s miernym oneskorením, keďže pôvodne plánovaný termín koncom roka 2024 sa nestihol. O téme informoval portál TV Noviny.
Pripravené predajne čakajú na otvorenie
Stavebné práce na viacerých lokalitách finišujú. Vo Zvolene a Považskej Bystrici Biedronka dokončila prípravy priestorov a čaká už len na naskladnenie tovaru. Taktiež už dokončila prípravy distribučného centra vo Voderadoch a môže začať prevádzku.
Spoločnosť zároveň rozširuje svoje pôsobenie do troch ďalších miest – medzi novými lokalitami sú Žihárec, Slovenský Grob a Liptovský Mikuláš.
Biedronka sa k presným termínom otvorenia vyjadruje zdržanlivo. „Finalizujeme posledné prípravy na spustenie našich predajní na Slovensku. Čoskoro oznámime všetky podrobnosti,“ uvádza poľský reťazec vo svojom stanovisku.

Očakávaný vplyv na trh a ceny
Príchod nového silného hráča na slovenský maloobchodný trh po viac ako dvoch dekádach vzbudzuje značné očakávania. Odborníci predpokladajú pozitívny dopad na cenový vývoj.
Riaditeľ Inštitútu moderného spotrebiteľa Filip Kužma sa k situácii vyjadril: „Je náročné povedať, či sa ceny priblížia tým v Poľsku. Je však jasná konkurencia a viac konkurencie je jednoznačným tlakom na ceny.“ Zároveň dodáva, že príchod Biedronky môže naštartovať novú vlnu cenovej vojny medzi obchodnými reťazcami.
Slováci, ktorí doteraz nakupovali lacnejšie v Poľsku, sa tešia na rovnako nízke ceny aj doma. Zvýšená konkurencia by mala prinútiť existujúce reťazce prehodnotiť svoje cenové stratégie, čo v konečnom dôsledku môže prospieť slovenským zákazníkom.