Reťazec Biedronka, známy zo svojho poľského pôsobenia, zaznamenáva na Slovensku výrazný nárast počtu predajní. Spoločnosť Jerónimo Martins, ktorá stojí za týmto úspešným diskontným reťazcom, aktuálne spravuje sedem predajní na západnom a strednom Slovensku.
Ako informuje portál Interez, do konca roka 2025 plánuje rozšíriť svoju sieť a otvoriť ďalšie predajne, čím sa ešte viac upevní na slovenskom maloobchodnom trhu.
Nové lokality pre Biedronku
Biedronka plánuje otvoriť nové predajne v lokalitách:
- Revúca,
- Chorvátsky Grob,
- Malinovo,
- Tomášov,
- Myjava,
- Alekšince.
Tieto obce a mestá predstavujú dôležité strategické body pre expanziu reťazca, keďže sa nachádzajú na západnom a čiastočne aj strednom Slovensku. Týmto krokom Biedronka posilní svoju prítomnosť v regiónoch, pričom sa očakáva, že ďalšie lokality budú pridané v blízkej budúcnosti.
Záujem o tieto lokality nie je náhodný. Biedronka od svojho vstupu na slovenský trh deklarovala záujem rozširovať portfólio prevažne okolo veľkého logistického centra vo Voderadoch. Toto centrum má kapacitu zásobovať zhruba 180 predajní, čo umožňuje efektívne pokrývať široké okolie.

Rozšírenie aj na sever Slovenska
Aj keď Biedronka doteraz cielila hlavne na menšie obce a mestá, najnovšie informácie naznačujú možnú zmenu stratégie. Na pracovnom portáli Profesia.sk sa objavili ponuky na nové pracovné pozície v obci Zlaté Klasy v okrese Dunajská Streda. Vedúci pobočky si môže mesačne zarobiť od 1 900 eur, čo signalizuje záujem o budovanie kvalitného tímu.
Spoločnosť sa v súčasnosti zameriava aj na Žilinu, čo by znamenalo prvú expanziu do krajského mesta. Sever Slovenska je pre Biedronku obzvlášť zaujímavý trh, pretože veľa miestnych obyvateľov už malo s reťazcom skúsenosti z Poľska. Ak by sa potvrdili správy o vlastníctve pozemkov v Nitre či iných krajských mestách, mohlo by to signalizovať ďalší rast aj do väčších mestských oblastí.
Vstup Biedronky na slovenský trh v marci tohto roka vyvolal značnú pozornosť, keďže spoločnosť avizovala otvorenie 50 obchodov do konca roku 2025. Tento ambiciózny plán naznačuje, že reťazec má dlhodobé plány na posilnenie svojej prítomnosti a poskytnutie kvalitných a cenovo dostupných produktov slovenským spotrebiteľom.