Poľský diskontný reťazec Biedronka, známy svojimi nízkymi cenami, prichádza na Slovensko so skutočne netradičným marketingovým ťahom. Zákazníkom ponúka zľavy pri nákupe, ak predložia vernostnú kartu akejkoľvek konkurenčnej siete. Tento krok je vnímaný ako odvážna stratégia, ktorá má pritiahnuť nových zákazníkov.
Inovatívna zľava bez vernosti
Ako informoval portál Bratislavak, unikátna kampaň pod názvom „Doneste ich kartu, odíďte s našimi cenami“ ponúka spotrebiteľom mimoriadne výhodné ceny na vybrané produkty.
Napríklad, aviváž Coccolino (39 praní) môže zákazník kúpiť za neuveriteľných 0,99 eura, ak predloží vernostnú kartu konkurenta. Bez tejto karty si produkt môže zakúpiť za 2,39 eura, čo je stále výhodnejšia cena v porovnaní s bežnou trhovou cenou 3,29 eura. Pravidlá sú jednoduché: jedna karta denne a maximálne dva kusy tovaru v akcii.
Reťazec akceptuje vernostné karty z predajní ako Lidl, Tesco, Kaufland, Billa, Terno či Coop Jednota. Samotná Biedronka však zatiaľ vlastný vernostný systém nemá, hoci plány na jeho zavedenie sú v horizonte dvoch rokov.
„Karta slúži len ako vizuálne potvrdenie oprávnenia na zľavu,“ uviedli zástupcovia reťazca a zdôraznili, že osobné údaje zákazníkov zhromažďovať nebudú.

Expanzia a zmiešané reakcie zákazníkov
Poľský reťazec Biedronka plánuje rozšíriť svoju pôsobnosť na Slovensku s ambicióznym plánom otvoriť 50 predajní do konca budúceho roka. Nové predajne sú naplánované v mestách ako Zvolen, Revúca, Dunajská Lužná, Tomášov a Myjava. Tento rok už otvorili predajne v Miloslavove, Nových Zámkoch, Zvolene, Považskej Bystrici, Liptovskom Mikuláši a Senici.
Napriek odvážnym plánom nie sú všetci zákazníci spokojní. Otvorenie prvej predajne v Miloslavove sa skončilo nespokojnosťou kvôli dlhým čakacím dobám pri pokladniach. „Mali nastaviť ceny také ako v poľskej Biedronke,“ sťažuje sa istý zákazník.
Bratislavčania kritizujú aj to, že ceny sa viac približujú miestnym konkurenčným reťazcom ako pôvodným poľským cenám. Podľa vyjadrenia jedného zákazníka: „Slovenský zákazník pôjde do Biedronky raz a nikdy viac.“
Aj napriek týmto zmiešaným reakciám, Biedronka pokračuje vo svojej expanzívnej stratégii a verí, že jej inovatívny prístup priláka stále viac Slovákov, ktorí budú pre zľavy ochotní využiť karty konkurenčných reťazcov.