Poľský maloobchodný gigant Biedronka začína intenzívnu marketingovú kampaň na Slovensku. Napriek tomu, že svoje prvé predajne nestihol otvoriť pred sviatkami, reťazec aktívne komunikuje svoje plány a najnovšie predstavil prvé produkty určené pre slovenských zákazníkov. Upozornil na to portál TV Noviny.
Slovenské výrobky ako priorita
Reťazec predstavil na svojom webe prvú várku produktov, ktoré plánuje ponúkať na slovenskom trhu. Ide o tri slovenské výrobky – jogurty, tresku a syr.
Všetky produkty nesú jednotný slogan „Za nízke ceny. Už čoskoro.“ Týmto krokom Biedronka jasne naznačuje svoju stratégiu kombinovať nízke ceny s podporou domácich výrobcov.
Zaujímavým aspektom je, že všetky tri predstavené výrobky nesú úplne nové, slovenským spotrebiteľom zatiaľ neznáme značky. Reťazec tak namiesto etablovaných producentov stavil na nové privátne značky, ktoré budú zrejme exkluzívne dostupné len v predajniach Biedronka.
Tento krok naznačuje, že poľský reťazec má v pláne vybudovať na slovenskom trhu vlastné portfólio značiek, podobne ako to urobil v domácom Poľsku.
Expanzia začína v menších mestách
Zaujímavosťou je, že reťazec sa rozhodol začať svoju expanziu v menších mestách. Prvé predajne sa objavia v Leviciach, Nových Zámkoch, Považskej Bystrici, Senici a vo Zvolene. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský k tomu poznamenáva: „V súčasnosti sa zameriavajú na lokality s nižšou konkurenciou, no postupne môžeme očakávať ich vstup aj do väčších miest.“
Na príchod nového hráča už reaguje aj existujúca konkurencia. Kaufland spustil reklamnú kampaň s dôrazom na „nízke ceny dostupné už teraz“, čím priamo reaguje na komunikáciu Biedronky. Podľa vyjadrenia hovorkyne Kauflandu Lucie Vargovej ide o „pokračovanie dlhodobej komunikácie nízkych cien.“
Odborníci predpokladajú, že najväčšiu konkurenciu bude Biedronka predstavovať pre COOP Jednotu, no postupne sa postaví aj proti väčším hráčom ako Lidl, Kaufland či Tesco.