„Dead Internet Theory“ alebo „teória mŕtveho internetu“ tvrdí, že v istom okamihu internet prestal byť tvorený ľuďmi, stratil autenticitu a dnes ho riadia len bezduché automatizované systémy.
Ťažko povedať, kde presne sa táto teória vzala a kto je jej autorom (alebo či vôbec môžeme hovoriť o jednom konkrétnom autorovi), pravdou však je, že v poslednej dobe sa o nej veľa diskutuje. Čím ďalej, tým viac sa stáva relevantnou.
Podľa teórie je väčšina internetového obsahu vytváraná umelou inteligenciou a reálni ľudskí používatelia sa stali menšinou. V dôsledku toho sa autentické medziľudské interakcie dostali na vedľajšiu koľaj. Tento stav má vyhovovať veľkým korporáciám či vládam, ktoré takto môžu manipulovať správanie spotrebiteľov a verejnú mienku. Je to naozaj tak?
Nie je to ako za starých čias
Podľa zástancov teórie mŕtveho internetu je dnešný web sterilný a bezduchý. Množstvo obsahu je recyklovaného alebo vyslovene falošného. Sociálne siete tvoria akési kulisy, ktoré neodzrkadľujú skutočný svet, ale slúžia na manipuláciu používateľov.
Internet pred masovým rozšírením mobilov s internetovým pripojením bol vraj úplne iným miestom, ako je ten súčasný. Príchod „mŕtveho internetu“ sa zvykne datovať do rokov 2007-2010, iné zdroje hovoria o období 2016-2017. Ide len o typický spomienkový optimizmus, alebo na tom naozaj bude niečo pravdy?
Viac PREMIUM článkov na podobnú tému:
Divoký západ
Treba priznať, že internet bol kedysi naozaj iný. Pred 15 rokmi bol výrazne divokejší, spontánnejší, menej regulovaný a k obsahu, ktorý je dnes považovaný za „nevhodný“, bolo omnoho ľahšie sa dostať. Internet bol „menší“, čiže existovalo menej webstránok, kde mohli ľudia interagovať. Väčšinou sme otvárali priamo konkrétne webové stránky namiesto preklikávania sa z odkazov na sociálnych sieťach.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa v priebehu pár rokov zmenil internet
- Akými spôsobmi nám technologickí giganti servírujú obsah
- Koľko internetovej aktivity majú na svedomí boti a aké sú ich úlohy
- Prečo sú nefunkčné internetové linky problémom
- Ako nám internetový marketing ničí životné prostredie
- Aké zmeny čakajú internet v budúcnosti a ako ho spraviť lepším
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám na EMEFKA, Startitup, Fontech
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom