Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 11.12.2024
sk
Hilda
cz
Dana

BMW ponúka vyhrievanie sedačiek na báze mesačného predplatného

Boli časy, keď si vec, ktorú si si kúpil, naozaj vlastnil na 100 % a mohol si ju naplno využívať.


Kedysi platilo, že keď si človek kúpil vec, tak sa stal jej stopercentným vlastníkom a mohol s ňou robiť, čo sa mu len zachce. Kúpil si si hru na cédečku, nainštaloval si ju a hral si. Nepotreboval si žiadneho špeciálneho klienta a ani online pripojenie. Dnes sa vyrábajú singleplayerové hry, ktoré si bez internetu nespustíš.

Podobné zväzujúce obmedzenia sa netýkajú len softvéru, ale aj elektroniky či vozidiel, ako uvádza aj The Wall Street Journal. Oprava drobných problémov, ktorú by človek hravo zvládol vlastnými silami, musí byť vykonaná v (predraženom) autorizovanom servise, inak výrobok stratí záruku.

Pri niektorých produktoch to vyzerá (a niekedy to tak naozaj je), že zákazník si výrobok prakticky len prenajíma a je neustále závislý od výrobcu, ktorý veľmi rád príde s novými spôsobmi, ako z neho vytiahnuť peniaze. Je to otravné, obmedzujúce a finančne nepríjemné.

Vyhrievanie sedadiel na prenájom

Bavorský automobilový gigant BMW všetkých zaskočil novým plánom. Vyhrievanie sedadiel v nových béemvéčkach bude fungovať na princípe mesačného predplatného. Samotné zariadenie je zabudované vo všetkých strojoch, pokiaľ však nezaplatíš, nemôžeš ho zapnúť.

BMW ponúka vyhrievanie sedačiek na báze mesačného predplatného
Shutterstock

V Južnej Afrike si za túto službu zaplatíš 15 €, v Nemecku 17 €, v Spojenom kráľovstve a v Južnej Kórei ťa to vyjde na 18 € a na Novom Zélande až 30 €. To je mesačná suma. Zákazník má možnosť predplatiť si funkciu vyhrievania aj na dlhšiu dobu. Za 416 € sa dá funkcia odomknúť natrvalo. Niekde je k dispozícii dokonca aj mesačná skúška zadarmo!

Zrejme to majú dobre premyslené

BMW je značka, ktorá primárne cieli na klientelu, ktorá má dostatok peňazí na rozhadzovanie. Zrejme na základe nejakých svojich prieskumov prišla k záveru, že béemvéčkari sa nechajú dojiť hlúpymi poplatkami, a preto sa jej takýto krok javí ako jednoduchá cesta k ľahko zarobeným peniazom.

Veľmi čudná obchodná schéma prirodzene dosť vytočila verejnosť. Na BMW sa valí vlna kritiky, podľa ktorej ide o očividnú snahu zdierať zákazníka. Prečo človek musí platiť za aktiváciu výbavy, nachádzajúcej sa v jeho aute, za ktoré zaplatil?

Niektorí dokonca špekulujú, že tento mediálny šum vyvolala automobilka schválne. Posilní si vďaka tomu imidž značky pre ľudí, ktorí „nevedia, čo s peniazmi“, na čom do istej miery vždy pracovala. Bavorom v podstate môže byť jedno, čo si o nich myslia bežní ľudia, ktorí si ich stroje aj tak nekúpia. Dôležité je ukázať, že si tu pre tých, ktorí chcú okoliu predviesť, že majú peniaze a neboja sa ich míňať.


Tagy:

Peter Strhan
Venujem sa predovšetkým témam ako internetová kultúra, súčasné trendy a memes. Blízko mám aj k hudbe, vede a histórii.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.